Fick lov att göra något åt att min samlingstråd under Lifestyle hade hamnat på sidan 4 för första gången ...
Lite besviken faktiskt över att det dröjde så länge tills någon gjorde kopplingen till ordet "oförändrat" i gårdagens ledtråd
Status Quo - Heavy Traffic (2002)
Det här bandet behöver väl knappast någon närmare introduktion efter att ha nött på samma tre ackord sen 1967. Det gick så långt att man 2007 gav ut en skiva med den passande titeln
In Search of the Fourth Chord, vilket även var en passning till
Moody Blues skiva
In Search of the Lost Chord från 1968.
Som sagt, dom kan bli lite tjatiga, men det har inte hindrat dom från att bli mycket framgångrika med mängder av singlar på topplistorna och 33 album i ryggen. Utöver dagens tips har jag faktiskt bara en till, men den här är favoriten. Kan bero på att den mot all förmodan är lite mera varierad och innehåller ett antal riktigt bra låtar.
Spotify shortcut powered by
@Träff :
https://open.spotify.com/album/7hpVMYwyQBpNB46pOUblwQ
Fotnot: Rick Parfitt var ju fram till sin död 2016 (RIP) en av frontfigurerna i Status Quo. Hans son, Rick Parfitt Jr, har ett eget band (RPJ Band) som bl a agerat "husband" på ett antal av IFS användarkonferenser, dvs där jag jobbade dom sista 25+ åren före min pension. Efter att ha sett honom flera gånger kan jag bekräfta att han i alla fall kan fler än tre ackord ...
Killen längst upp till höger (Boston 2015):