• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Lasagna ala Casio på g! Freedom
A71EB53D-2CDA-43A4-BF22-B12BE7288B58.jpeg
F94F2530-14AD-4553-9F03-3711F61289D1.jpeg
 
Handlet Ch Musar 1996 og riktig åpner for gamle vinkorker.
6B041686-6F62-4B57-99E7-F73CD25F1475.jpeg
1996 är bra! Har några flaskor kvar :)

”Skörden för årgång 1996 var relativt stor men vinet saknade den kraft och koncentration som annars är typisk för Chateau Musar. Produktionen av årgången begränsades därför och fokus lades på att skapa ett vin med finess, elegans och ett naturligt uttryck för årgången. Serge Hochar beskrev årgången som” Our prediction is that 1996 will be a marvelous year. Not a big concentrated vintage but one of finesse, extreme subtlety and refinement. The wines are beautifully harmonious with elegant long length”.”
 
Aquadive-3661.jpg
Aquadive-3692.jpg


Sätter på nytt band på min Aquadive Poseidon GMT.
Riktigt fräck!

Jag har en ganska kul anekdot om min far och Poseidon. Han drev en formsprutningsfirma som gjorde det mesta till Poseidon när de var som störst, och fick biljetter till en premiär i Stockholm på en Bond-film där grejerna skulle användas.

Väl i biografen så tyckte han att folk tittade på honom. Han kollade så gylfen var stängd, kände så att håret inte låg konstigt och försökte torka sig om munnen, men blev inte klok på varför folk tittade. Snart släktes ljuset och filmen började.

När filmen var över så fick han äntligen svaret. När ljuset tändes och han skulle resa sig så tittade han på sin stolsgranne innanför. Det var ingen mindre än Kung Carl XVI Gustav :hilarious:
 
DC498791-5D4E-43B3-9DE1-A8BD8C2B9B95.jpeg

Efter dagens slit så blev det kvällens spis. Grillad pepparbiff med rotsaksgratäng och karamelliserad lök och lite grönt...
208068D7-87F9-4B94-9C82-5F5A408857E5.jpeg

och i glaset lite ” svarta tuppen” av Jupiters blod dvs Chianti Classico. Ha en trevlig lördagskväll. //:pompus:
 
Riktigt fräck!

Jag har en ganska kul anekdot om min far och Poseidon. Han drev en formsprutningsfirma som gjorde det mesta till Poseidon när de var som störst, och fick biljetter till en premiär i Stockholm på en Bond-film där grejerna skulle användas.

Väl i biografen så tyckte han att folk tittade på honom. Han kollade så gylfen var stängd, kände så att håret inte låg konstigt och försökte torka sig om munnen, men blev inte klok på varför folk tittade. Snart släktes ljuset och filmen började.

När filmen var över så fick han äntligen svaret. När ljuset tändes och han skulle resa sig så tittade han på sin stolsgranne innanför. Det var ingen mindre än Kung Carl XVI Gustav :hilarious:
Underbart :)
 
Tillbaka
Topp