• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Handlat mat aka hållit mig undan folk
C055FE9C-1888-42C6-9FF9-5E67A328A478.jpeg
 
Äntligen fått ihop modelljärnvägen som jag vill ha den, med fem separata strömkretsar och möjlighet att köra två tåg oberoende av varandra:
Järnväg 2020-04-04.jpg


Lyckades till och med köra en liten bit men lite dålig kontakt här och där efter att ha legat nedpackat i minst 15 år ... ;)
IWC I 2020-04-04 (trafo).jpg


Nu ska jag bara få hem en 22mm spånskiva om 1,8 x 1.2 meter och ett par bockar att ställa den på, sen jävlar ska vi få se hur mycket av det här som får plats ... :)
N-tåg 2020-02-12 (1).jpg
Du, nu saknas det bare en "railmaster" i din klocksamling så är det fullbordat! // ;)
 
Handlet Ch Musar 1996 og riktig åpner for gamle vinkorker.
6B041686-6F62-4B57-99E7-F73CD25F1475.jpeg
Handlet Ch Musar 1996 og riktig åpner for gamle vinkorker.
6B041686-6F62-4B57-99E7-F73CD25F1475.jpeg
Är det en halvflaska ? Chateau Musar från Beekaa Valley Libanon. Jag jobbade i Libanon 1993-1994 och bodde I Beirut. Det hände lite nu och då att man åkte till Beekaa Valley och besökte vingårdar som fanns där då. 5 st bland annat Chateu Ksara. och deras grottor. Nu finns det över 50 stycken vingårdar där i dalen. En annan sak man kunde göra var att åka skidor i bergen " Cedars" och på eftermiddagen så badade man i Medelhavet. Njut nu av vinet. Ha,re //:pompus:
 
Artig. Ja, smaker meg gjennom ulike Ch. Musar. 2012, 2002 og denne fra 1996 om noen dager. Hvis du har tips til andre gode viner fra Bekaadalen, så setter jeg pris på slike tips. :)

Är det en halvflaska ? Chateau Musar från Beekaa Valley Libanon. Jag jobbade i Libanon 1993-1994 och bodde I Beirut. Det hände lite nu och då att man åkte till Beekaa Valley och besökte vingårdar som fanns där då. 5 st bland annat Chateu Ksara. och deras grottor. Nu finns det över 50 stycken vingårdar där i dalen. En annan sak man kunde göra var att åka skidor i bergen " Cedars" och på eftermiddagen så badade man i Medelhavet. Njut nu av vinet. Ha,re //:pompus:
 
Artig. Ja, smaker meg gjennom ulike Ch. Musar. 2012, 2002 og denne fra 1996 om noen dager. Hvis du har tips til andre gode viner fra Bekaadalen, så setter jeg pris på slike tips. :)
År 2000 var enligt uppgift ett bra "druvår " i Bekaa Valley, men om det finns bra årgångar släppta runt det årtalet vet jag faktiskt inte från de olika producenterna i dalen.
(Kom på ett vin från Ksara Le Souverain 2007 som oftast räknas som mycket prisvärt. Vet ej om de finns kvar ännu.)
 
Senast ändrad:
Håller helt med! Är verkligen ingen ölkännare. Dricker det som är gott, dvs det mesta :D
Jag är visserligen ingen kännare men jag vet vad jag gillar.
Precis som Marabou mjölkchoklad så har egentligen London Pride alla fel. Den är för söt, smaken är simmig, doften är obestämt bränd, det är massproducerad med industriella insatsvaror och smakar inget speciellt. Ändå oemotståndlig! :) Allra godast är den faktiskt handpumpad på fat, men då får man bege sig till Tudor Arms här i Stockholm. Det är i alla fall enda vattenhålet jag känner till med London Pride på handpumpat fat.
 
  • Like
Reactions: pnt
Tillbaka
Topp