• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Efter smicker från @Staafen så fick Aerospacen med sitt nya Nato följa med på en cykeltur, blev väldigt bra och bekvämt :)
CC76DB09-5AE7-4EB6-9FDB-55E32A4C6825.jpeg
Haha! Riktigt snygg kombo som sagt.

Testar en nykomling. Mitt första ur utan krona. Modellen är ett stycke urhistoria. Världens första 100% automatiska armbandsur. Ska ge mig ut på jakt efter ett exemplar för europamarknaden då dessa hade 2mm större diameter.:jlc:
9593D700-06DE-4A4F-ACD1-602AE418F5E0.jpeg
Spännande, berätta gärna mer om hur det fungerar! :woot:
....och vad visar de små tavlorna förutom sekunder? :bookworm:

Vi har pysslat lite! :) Hittade den här halvt begravd i skogen hemma hos en kompis förra året och fick lov att ta med mig den hem. Helt täckt av mossa och rost men efter lite kärlek (vinkelslip med stålborste, fil och bryne) så är den som ny igen. Verkar funka fint nu!
PSX_20200721_165409.jpg

PSX_20200721_165232.jpg

PSX_20200721_165215.jpg

Tidiga Tudor GMT har enligt Internet ett problem med att datumhjulet inte gör som det ska och Internet verkar ha rätt :(
detta var första gången det hände och Hawkeye @laketwig uppmärksammade mig på det innan jag ens hade vaknat ordentligt, så det blir att lämna in och få det åtgärdat på garantin, men det får nog bli efter sommaren då det bara tar några sekunder att ”fixa” det
Riktigt trist.. :-(
Tur att garanti finns iallafall

Tillbaka
Topp