Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roligt fynd!Sommarstädningen kom med ett roligt minne. När jag var 13-14 fick jag denna klocka som förstaplatspris på en Simtävling i Lund, tror det var Sum Sim. Då var jag ingen klocknörd och tyckte att den var skitful. Jag troddeatt jag hade gett bort den här till någon men icke! Den låg gömd nere i en låda i Garaget. Ska försöka öppna den och byta batteri. Hoppas att batteriet inte läckt. Den är helt oanvänd med plasten på glaset och kronan kvar!
![]()
![]()
![]()
Ja det var skoj!Roligt fynd!
Sum Sim har man ju varit med på ett gäng gånger!Sommarstädningen kom med ett roligt minne. När jag var 13-14 fick jag denna klocka som förstaplatspris på en Simtävling i Lund, tror det var Sum Sim. Då var jag ingen klocknörd och tyckte att den var skitful. Jag troddeatt jag hade gett bort den här till någon men icke! Den låg gömd nere i en låda i Garaget. Ska försöka öppna den och byta batteri. Hoppas att batteriet inte läckt. Den är helt oanvänd med plasten på glaset och kronan kvar!
![]()
![]()
![]()
Från början blev det mycket hjälp för att den körde galet, nu fastnar den bara på ett ställe i hela lägenheten, en sängmed...En sån måste jag kika på, tack!
Fantastiskt, vilket verk och tack för genomgången!Verket är av typen hammarautomat, mao en ”rotor” som är mer en pendel och rör sig bara 180 grader. Det finns ingen möjlighet att vrida upp klockan. Man ställer tiden på ett vred på baklocket. Se bild nedan.
Den låter aldrig spänningen i huvudfjädern försvinna utan verket stannar med spänning kvar i fjädern. Detta så att den omgående kommer igång när den hamnar på armen.
Nu till din fråga ang småtavlorna högra visar mkt riktigt sekunder. Den vänstra visar gångreserven.
![]()
Trevligt!Sum Sim har man ju varit med på ett gäng gånger!
Det var tider! Grattis till fyndet!Trevligt!![]()
Trevlig klocka men jag har så otroligt svårt för Nato som sticker ut och tar så mycket plats. Man vill liksom ha ett nätt armband när det är läder eller tyg. Men denna typen av Nato är ännu mer ’bulky’ än stålarmband och kommer sällan passa under skjortärmen. Så smaken är som baken (och min är kanske dålig för jag vet ett jättemånga gillar Nato) men vad är det som tilltalar dig?-Vi hemestrar i Sundbyberg
![]()
![]()
![]()
Haha ja! Bara 5 år sedan för mig men man saknar det ju lite iblandDet var tider! Grattis till fyndet!
Visste inte ens att de hette Sum Sim fortfarande. Vilken klubb körde du för?Haha ja! Bara 5 år sedan för mig men man saknar det ju lite ibland
Tack!
Jo då! KSLS i KristianstadVisste inte ens att de hette Sum Sim fortfarande. Vilken klubb körde du för?
Ser läckert ut! Hur smakade det?Vilken överraskning jag fick, grannennhade varit och lämnat nybakat bröd nu ikväll!
Lämnade till Los Tantos då han inte ville störa arga snickaren!
Han är fantastisk på att baka Classe, tur för mig att han behöver en försökskanin.
![]()
![]()
![]()
Pizzabageri. Inget slår en lättarbetad och smidig deg.