Trevlig klocka men jag har så otroligt svårt för Nato som sticker ut och tar så mycket plats. Man vill liksom ha ett nätt armband när det är läder eller tyg. Men denna typen av Nato är ännu mer ’bulky’ än stålarmband och kommer sällan passa under skjortärmen. Så smaken är som baken (och min är kanske dålig för jag vet ett jättemånga gillar Nato) men vad är det som tilltalar dig?
-Visst är det så, alla tycker olika.
Under sommartid väljer jag nato eller gummi (om det är en dykarklocka) före länk och läder. Det är framförallt praktiskt när armarna svullnar i värmen osv...
Till sommaren uppskattar jag även detaljer i blått. Ett natoband från Omega i blått passar verkligen Speedmaster. Samtidigt som det klär ner klockan lite grann när det ändå är semester och man ofta har ett mer avslappnat klädsel.
En annan sak som jag tänker på är att en klocka inte alltid behöver hamna under skjortärmen. Har man rätt längd på armarna på skjortan då kan det bli en snygg kontrast med natot på.
Så fort det står 1:a september i kalender då är det två typer av band som gäller till Speedmaster gör min del. Originalläder från Omega och originallänk såklart, det är ju det som Speedy gör sig bäst på.