• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Får bli OQ på väg hem från huvudstaden, när man väl tar sig ned, så skall det tamefan snöa här också :arghh:

image.jpg

Japp! Tog den i salen, fick lite fundersamma blickar.
"inte så vanlig" är nog ett understatement :) Tyvärr var det någon annan som "visste om den" också så den drog iväg lite.

Skrev lite här :

https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster.17127/page-17#post-762382

Va kul, stort GRATTIS! Det var nog vi, vi var ett gäng KS-are som satt nästan längst fram! Jag var själv spekulant, men då jag inte fann något på klockan, och den var utan det mesta av tillbehören så bangade jag direkt då den stack iväg i priset!

Enligt Micke, en av värderarna på kaplans så trodde han, att den kunde varit gjord för den italienska marknaden, han hade dock inget belägg för detta. Lite polering på glaset och du är i princip hemma.

Ute med sjömästaren och kollar in havet. Färjorna till Helsingör går i alla väder.
Tropical Beach däremot finns inte längre.

WP_20150111_002.jpg

så här såg det ut när vi var där i somras med Af Sjodahl och Bojke

Tropical1.jpg

Palmer och byggnader tas bort under vintern och ny sand måste fyllas på varje år så det blir nog en drink där till sommaren igen. :)

Va kul, stort GRATTIS! Det var nog vi, vi var ett gäng KS-are som satt nästan längst fram! Jag var själv spekulant, men då jag inte fann något på klockan, och den var utan det mesta av tillbehören så bangade jag direkt då den stack iväg i priset!

Enligt Micke, en av värderarna på kaplans så trodde han, att den kunde varit gjord för den italienska marknaden, han hade dock inget belägg för detta. Lite polering på glaset och du är i princip hemma.

Det finns en med samma referens som gjorts för den italienska marknaden (som har samma referens DD 145.0022).

Omega_Speedmaster_Professional_Italy_DD-145.0022_Speedy_Watches_AQ.jpg

Som du säger så finns det typ ingenting om klockan förutom på fratellowatches och moonwatchonly så det var en liten chansning. Ska se vad jag får för info från Omega...

Tillbaka
Topp