• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

På språng till nästa möte.... 😳
IMG_20230615_075845.jpg

IMG_1415.jpeg
Godmorgon. Nyss vaknat, med andra ord.Tog mig en sovmorgon idag...
3143F135-9814-4F00-A6D7-ABFF93FA572F.jpeg

men nu blir det allt frukost och morgon TV med nyheter. Ha ´re bäst // 🧐 (Om man reser sig en gång mer än man faller, så har man lyckats//Ernest Hemingway)

Lagt ifrån mig klockan och tänkte ta en dusch.
Blev nyss 2000 fattigare, 56 km/h på 50 väg 🤬
20230614_181224.jpg

Jag lyckades förra hösten med konststycket att köra 77 på 70väg och fick en tusenlapp i böter. Irriterad som tusan då polisen som skötte lasern stod uppe i skogen bakom ett träd totalt osynlig. Jaja, inget mer med det.
1 vecka senare, på exakt samma sträcka, på exakt samma plats kör jag om en tant som ligger i 40 på 70-väg. Får möte så jag ökar på lite.
Mycket riktigt, 76 på 70väg och samma polis som vinkar in en. Han som skötte lasern? Han stod på samma plats igen.

Rolig vecka.
Då fick man hålla sig i skinnet i 1 år för att inte tappa körkortet i en månad…

Har som vanligt på torsdagar ställt morgondagens klocka.
IWC I 2023-06-15 (+ Longines).jpg

Som av en händelse är det på dagen ett år sedan jag köpte den, även om den kom hem två dagar senare. En långdragen historia, som du kan läsa om här:

Inspektionen av gårdagens jobb efter att några gubbar var här och fyllde golvet med EPS betong/cement!

Blev även bestämt att jag och min kollega ska återställa tak och väggar! Fy fan…det ser jag inte framemot, för jag vet att det blir jag som får göra det mesta själv!

IMG_4702.jpeg
IMG_4703.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp