Målarn
The Steak
Ljuv skrev:En till för Målarn!
En favorit som aldrig varit i närheten av att säljas eller bytas bort..
![]()
Vacker som fan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ljuv skrev:En till för Målarn!
![]()
Per skrev:Skönt att bara kasta upp en PN som första klocka.
Visa mer!
Vilken ref? 6239?
Per skrev:Kan vara n 6262 också. Vore kul att få se mer.![]()
Viking skrev:Nej! har man inte en Patek i helguld är man inte seriös i sitt klockintresse.Spencer66 skrev:Har man inte Patek så är man väl inte seriös i sitt klockintresse![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Genta skrev:Tråden vi saknade. Utmärkt stimulans till att gå djupare ner i träsket. Kan man få se lite årskalendrar?
![]()
Inte läge att kaxa när man fallit för storlekshetsen (tänk dörrvakt och fotbollskille) och köpt nästan-Nautilusen.Spencer66 skrev:Målarn skrev:Viking skrev:Nej! har man inte en Patek i helguld är man inte seriös i sitt klockintresse.Spencer66 skrev:Har man inte Patek så är man väl inte seriös i sitt klockintresse![]()
Så jävla Snygg!! Så du är Ensam med Helgulds Patek på KS??
Du vet väl att Patek inte gör Aquanaut eller Nautilus i herrmodell med gul- eller roseguldslänk..
Ricrob skrev:Viking skrev:Nej! har man inte en Patek i helguld är man inte seriös i sitt klockintresse.Spencer66 skrev:Har man inte Patek så är man väl inte seriös i sitt klockintresse![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahahaha, dagens "tillbakakaka"! *SMASH* :lol:
JakobZ skrev:Ricrob skrev:Viking skrev:Nej! har man inte en Patek i helguld är man inte seriös i sitt klockintresse.Spencer66 skrev:Har man inte Patek så är man väl inte seriös i sitt klockintresse![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tycker nog att Spence:s replik om damklockor var rätt klockren :mrgreen:
Så jäkla gött att du lite lätt frågar om råd för att bifoga bild, allt för att sedan smälla upp denna. Pang!Ljuv skrev:
Han skrev 6239 i några poster upp innan han bifogade.Målarn skrev:Per skrev:Kan vara n 6262 också. Vore kul att få se mer.![]()
True true... Sheartime hade en 6262 inne, ganska indentisk med Ljuvs PN
Fast vad vet jag om Vintage Rolex hahah, vi får se vad Herr Ljuv har och säga![]()
Rber skrev:Han skrev 6239 i några poster upp innan han bifogade.Målarn skrev:Per skrev:Kan vara n 6262 också. Vore kul att få se mer.![]()
True true... Sheartime hade en 6262 inne, ganska indentisk med Ljuvs PN
Fast vad vet jag om Vintage Rolex hahah, vi får se vad Herr Ljuv har och säga![]()
![]()
Nice!!!Ljuv skrev:En till för Målarn!
![]()
Oj så fin! Ref och årgång? Wristshot!Viking skrev:Nej! har man inte en Patek i helguld är man inte seriös i sitt klockintresse.Spencer66 skrev:Har man inte Patek så är man väl inte seriös i sitt klockintresse![]()
Ricrob skrev:JakobZ skrev:Ricrob skrev:Viking skrev:Nej! har man inte en Patek i helguld är man inte seriös i sitt klockintresse.Spencer66 skrev:Har man inte Patek så är man väl inte seriös i sitt klockintresse![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tycker nog att Spence:s replik om damklockor var rätt klockren :mrgreen:
Ja, vad skulle han säga annars..? :mrgreen:
Zed skrev:Nä, det blir ingen Patek för mig. Köper man en Aquanaut så är det en "nästan-Nautilus". Köper man en Nautilus så hade man inte råd med en riktig Patek med årskalender, osv osv. :roll:![]()
Tillbaka på topic. Jag har förstått att det sitter samma urverk i både Aquanaut och Nautilus och att det är ett non-hacking urverk. Har fått uppfattningen att man tycker att detta inte är så världsbäst. Varför? Enda anledningen jag kan komma på är att man inte kan stoppa urverket om man skulle tappa klockan och skada den på något sätt?
Zed skrev:Tillbaka på topic. Jag har förstått att det sitter samma urverk i både Aquanaut och Nautilus och att det är ett non-hacking urverk. Har fått uppfattningen att man tycker att detta inte är så världsbäst. Varför? Enda anledningen jag kan komma på är att man inte kan stoppa urverket om man skulle tappa klockan och skada den på något sätt?
Vad jag förstått går sekundvisaren att stoppa momentant genom att vrida kronan bakåt.NiklasArvid skrev:Zed skrev:Tillbaka på topic. Jag har förstått att det sitter samma urverk i både Aquanaut och Nautilus och att det är ett non-hacking urverk. Har fått uppfattningen att man tycker att detta inte är så världsbäst. Varför? Enda anledningen jag kan komma på är att man inte kan stoppa urverket om man skulle tappa klockan och skada den på något sätt?
Du kan inte ställa tiden på sekunden när. Vilket naturligtvis är avgörande då... ? ?![]()
Spencer66 skrev:Just nu på myndigheten.
![]()