• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ljuv skrev:
En till för Målarn!

En favorit som aldrig varit i närheten av att säljas eller bytas bort..

IMG_4998_zps1a84dd77.jpg

Vacker som fan :D Grym klocka du har och Tack för bilden!!

Drömklocka minst sagt. :)

Får det mesta att blekna i jämförelse. Helt fantastisk.

Re: Dagens Patektråd

Spencer66 skrev:
Målarn skrev:
Viking skrev:
Spencer66 skrev:
Har man inte Patek så är man väl inte seriös i sitt klockintresse ;)
Nej! har man inte en Patek i helguld är man inte seriös i sitt klockintresse.

Så jävla Snygg!! Så du är Ensam med Helgulds Patek på KS ;)??

Du vet väl att Patek inte gör Aquanaut eller Nautilus i herrmodell med gul- eller roseguldslänk..
Inte läge att kaxa när man fallit för storlekshetsen (tänk dörrvakt och fotbollskille) och köpt nästan-Nautilusen.

Kanske får lägga in en sådan här :D innan man blir bannad?

JakobZ skrev:
Ricrob skrev:
Viking skrev:
Spencer66 skrev:
IMG_7595_zpsfdec2eff.jpg

IMG_7590_zps31ee7608.jpg

IMG_7587_zpsf6e2cc5c.jpg

IMG_7573_zpsa9be9925.jpg

Hahahaha, dagens "tillbakakaka"! *SMASH* :lol:

Tycker nog att Spence:s replik om damklockor var rätt klockren :mrgreen:

Ja, vad skulle han säga annars..? :mrgreen:

Resa igen, nu bara nöje i London en vecka! Tudor passande på armen.

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1363578178.520009.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363578178.520009.jpg
    106.2 KB · Visningar: 330

Ricrob skrev:
JakobZ skrev:
Ricrob skrev:
Viking skrev:
Spencer66 skrev:
IMG_7595_zpsfdec2eff.jpg

IMG_7590_zps31ee7608.jpg

IMG_7587_zpsf6e2cc5c.jpg

IMG_7573_zpsa9be9925.jpg

Hahahaha, dagens "tillbakakaka"! *SMASH* :lol:

Tycker nog att Spence:s replik om damklockor var rätt klockren :mrgreen:

Ja, vad skulle han säga annars..? :mrgreen:

Till exempel att jag 1. Ville köpa en ny Patek med all den känsla det innebär. 2. Jag tycker den gamla Nautilusen är för liten. 3. Jag tycker tyvärr inte Patek har gjort en enda snygg länk och de blir inte snyggare för de är i guld. 4. Det hade varit billigare att köpa en gammal Nautilus med guldlänk om jag nu hade varit intresserad av det. Så jag kan inte förstå dig överhuvudtaget.

Nä, det blir ingen Patek för mig. Köper man en Aquanaut så är det en "nästan-Nautilus". Köper man en Nautilus så hade man inte råd med en riktig Patek med årskalender, osv osv. :roll: ;)

Tillbaka på topic. Jag har förstått att det sitter samma urverk i både Aquanaut och Nautilus och att det är ett non-hacking urverk. Har fått uppfattningen att man tycker att detta inte är så världsbäst. Varför? Enda anledningen jag kan komma på är att man inte kan stoppa urverket om man skulle tappa klockan och skada den på något sätt?

Working class måndag....nu kavlar vi upp .....glöm inte att slå på pannlampan så ni inte går vilse i saltgruvan!!

Bilagor

• 20130318_083943.jpg
    20130318_083943.jpg
    239.5 KB · Visningar: 285
Zed skrev:
Nä, det blir ingen Patek för mig. Köper man en Aquanaut så är det en "nästan-Nautilus". Köper man en Nautilus så hade man inte råd med en riktig Patek med årskalender, osv osv. :roll: ;)

Tillbaka på topic. Jag har förstått att det sitter samma urverk i både Aquanaut och Nautilus och att det är ett non-hacking urverk. Har fått uppfattningen att man tycker att detta inte är så världsbäst. Varför? Enda anledningen jag kan komma på är att man inte kan stoppa urverket om man skulle tappa klockan och skada den på något sätt?

Esh bara att ta ur batteriet ! :)

Tycker Nautlius är snyggaste Patek har, så tycker inte man behöver skämmas över den direkt, inte för Aquan heller, ingen dussinklocka direkt.

Zed skrev:

Du kan inte ställa tiden på sekunden när. Vilket naturligtvis är avgörande då... ? ? :)

NiklasArvid skrev:
Zed skrev:

Du kan inte ställa tiden på sekunden när. Vilket naturligtvis är avgörande då... ? ? :)
Vad jag förstått går sekundvisaren att stoppa momentant genom att vrida kronan bakåt.

Tillbaka
Topp