• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jag blev med datejust igår, havandeskap är så vackert!
image.jpg
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Jäklar så fin klocka! Aldrig sett modellen förut.


En äldre Zenith i helt fantastiskt skick ;-) Modellen är från precis innan de började använda sitt egna urverk så den här sportar ett modifierat ETA2892 (top-grade såvitt jag vet). Den svarta tavlan ska vara väldigt ovanlig och svår att få tag på medan den vita varianten går att få tag på lite lättare om man har tur.
 

Limpas

Cartier
En äldre Zenith i helt fantastiskt skick ;-) Modellen är från precis innan de började använda sitt egna urverk så den här sportar ett modifierat ETA2892 (top-grade såvitt jag vet). Den svarta tavlan ska vara väldigt ovanlig och svår att få tag på medan den vita varianten går att få tag på lite lättare om man har tur.
Kul! Designen är typ mitt i prick min smak, och bara 38 mm enligt google så perfekt storlek också. En sån kanske man skulle leta rätt på en vacker dag :)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Kul! Designen är typ mitt i prick min smak, och bara 38 mm enligt google så perfekt storlek också. En sån kanske man skulle leta rätt på en vacker dag :)

Ja, den är lite mindre vilket faktiskt får den att bli hyffsat dressig. Min utmaning är att yonsson, Molle och några andra stollar här har fått mig att se storheten i Grand Seiko... samt att jag sneglar på en klocka värd en krona- får försöka gålla emot men det är inte alltid så lätt :)
 
Topp