• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

laketwig

Pandion
2-Faktor
Nu en pilsner (eller två) och lite streamad TV ... :happyhappy:
IWC I 2024-08-24 (öl).jpg
 

Minuten

Silver
Sammanfattar dagen. Vaknar till ett strålande väder efter nattens lätt stormlika väder.
Inser att det måste bättringsmålas.
20240824_105943.jpg

Ner på byn, köper färg o pensel, tar en liten sightseeing med lätt "dusch".
20240824_115141.jpg
20240824_115315.jpg

Sen lite mathandling.

Min dopkyrka.
20240824_120643.jpg

Tillbaks till stugan.
20240824_124411.jpg


Trimmar gräs runt stugan, jag o morsan börjar borsta bort gammal rödfärg.

Sen dags att börja måla....nöjer mig med knutarna och en halv gavel idag pga sent och för lite utrustning.
20240824_170829.jpg
20240824_183511.jpg
20240824_170929.jpg
20240824_183457.jpg


20240824_183538.jpg
20240824_190356.jpg


Sen klippte jag ur en tank bensin idag med liksom jag gjorde igår.
Lite trött nu.
 

Efe

Basic
2-Faktor
Känner du obehag att röra dig i stan så öppet och ner i tunnelbanan med en klocka som denna? Nyfiken bara. Jag bor i en småstad och skulle inte våga bära något för 1/3 av priset på denna TYVÄRR!
Jättekul fråga faktiskt - får samma av vänner och familj rätt ofta.

När jag först började med klockor så hade jag exakt samma inställning - jag "baby:ade" mina klockor och använde dom väldigt sällan, främst till speciella tillställningar (bröllop, födelsedagar etc.) Mest pga risken att skada dom och dra ner värdet, men också risken att bli rånad.
Sen med tiden har jag helt släppt vikten av värdet och börjat se klockorna som en accessoar, så som ringar, armband, halsband etc. och börjat använda dom i dagligt bruk som kontor, sociala tillställningar, men även utekvällar.
Jag har nog aldrig känt mig "kriminellt utsatt" i någon situation pga just klockan. Detta kan ha med tur att göra, men även med faktorer så som områden jag rör mig, tider på dygnet, mitt utseende etc.

Kort svar så har jag nog känt obehag en handfull gånger de senaste 4 åren, men i majoriteten av situationerna hade jag nog troligtvis känt obehag även utan en dyrare klocka på handleden.
Jag tycker att klockor är till för att bäras och inte för att köpas som investering och förvaras i kassaskåp, sen att specifikt Rolex (med andra märken) håller sitt andrahandsvärde så pass bra är bara ett plus för hobbyn (enligt min åsikt).
 
Jättekul fråga faktiskt - får samma av vänner och familj rätt ofta.

När jag först började med klockor så hade jag exakt samma inställning - jag "baby:ade" mina klockor och använde dom väldigt sällan, främst till speciella tillställningar (bröllop, födelsedagar etc.) Mest pga risken att skada dom och dra ner värdet, men också risken att bli rånad.
Sen med tiden har jag helt släppt vikten av värdet och börjat se klockorna som en accessoar, så som ringar, armband, halsband etc. och börjat använda dom i dagligt bruk som kontor, sociala tillställningar, men även utekvällar.
Jag har nog aldrig känt mig "kriminellt utsatt" i någon situation pga just klockan. Detta kan ha med tur att göra, men även med faktorer så som områden jag rör mig, tider på dygnet, mitt utseende etc.

Kort svar så har jag nog känt obehag en handfull gånger de senaste 4 åren, men i majoriteten av situationerna hade jag nog troligtvis känt obehag även utan en dyrare klocka på handleden.
Jag tycker att klockor är till för att bäras och inte för att köpas som investering och förvaras i kassaskåp, sen att specifikt Rolex (med andra märken) håller sitt andrahandsvärde så pass bra är bara ett plus för hobbyn (enligt min åsikt).
Håller med. Klockor ska användas så fortsätt 👍🏼
 
Topp