• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

R0B

Panerai
Morrn!
image.jpg
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Alpina är lite kul, hur känns kvalitén?

Så här långt (ett par månader) så känns den gedigen, inget glapp i vridring som är något som jag kan störa mig på enormt. Dock så känns länken betydligt billigare än rolex och Oris (atelier) som är mina referenser mest pga avsaknaden av microjustering samt att den inte är skruvad.
Annat värt att nämna är att urverket är lite mer svajigt i tidhållningen jämfört med mina tidigare vardagsur (S&S, rolex milgauss) har aldrig tappat tid men några gånger har den gått lite för fort, detta är ej uppmätt men noterat under dagligt användande, ställde tiden i söndags och idag ligger den ca +1min.
Bra vardags klocka för alla jobbiga skrivbords dyk. Betydligt mer kvalitet än i Zelos klockan som en kort period var ren jobbklocka som direkt åkte av när arbetsdagen var över. Denna får ofta vara med även på vardags kvällar.
 
Topp