• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Funderar på om en platta verkligen räcker :confused: Är ju faktiskt den bästa dagen i ens studentliv!

qdyULJS.jpg
Sorna Worldtimer, haft en sådan
 
Svär en ramsa över den digitala systemkamerans inbyggda förbannelse ... :banghead:

Jag tar alla mina klockbilder med en systemkamera och objektiv av bra kvalitet. Kör jpg direkt ut kameran utan efterbehandling i Photoshop eller liknande. Tar givetvis en bunt bilder vid varje tillfälle för att vara säker på att få minst en bild som går att använda. Problemet är att i princip alla bilder blir bra, oavsett om jag fotar i naturligt ljus eller med blixt. Sen sitter jag här med 10-20 bilder och kan inte bestämma mig för vilken/vilka jag ska lägga ut. Ännu värre är det att bestämma vilka som ska bli kvar på disk, där kvarvarande utrymme har en tendens att krympa ganska fort. Sen ska skiten backupas också ... :banghead:

Tog en bunt till fredagstråden i morse. Valde ut två men dom här (och ett antal till) hade funkat lika bra: :snaphappy:

Rolex 2015-05-01 (1).jpg


Rolex 2015-05-01 (2).jpg


Rolex 2015-05-01 (3).jpg


Rolex 2015-05-01 (4).jpg
 
Svär en ramsa över den digitala systemkamerans inbyggda förbannelse ... :banghead:

Jag tar alla mina klockbilder med en systemkamera och objektiv av bra kvalitet. Kör jpg direkt ut kameran utan efterbehandling i Photoshop eller liknande. Tar givetvis en bunt bilder vid varje tillfälle för att vara säker på att få minst en bild som går att använda. Problemet är att i princip alla bilder blir bra, oavsett om jag fotar i naturligt ljus eller med blixt. Sen sitter jag här med 10-20 bilder och kan inte bestämma mig för vilken/vilka jag ska lägga ut. Ännu värre är det att bestämma vilka som ska bli kvar på disk, där kvarvarande utrymme har en tendens att krympa ganska fort. Sen ska skiten backupas också ... :banghead:

Tog en bunt till fredagstråden i morse. Valde ut två men dom här (och ett antal till) hade funkat lika bra: :snaphappy:

Rolex 2015-05-01 (1).jpg


Rolex 2015-05-01 (2).jpg


Rolex 2015-05-01 (3).jpg


Rolex 2015-05-01 (4).jpg


Du får helt enkelt bara knäppa en bild per tillfälle i fortsättningen, problemet löst :)

Skämt å sido, dina bilder är alltid riktigt snygga! Vad använder du för kamera/objektiv?
 
Du får helt enkelt bara knäppa en bild per tillfälle i fortsättningen, problemet löst :)

Skämt å sido, dina bilder är alltid riktigt snygga! Vad använder du för kamera/objektiv?

Tack! Nikon D300, oftast med ett Nikon 16-85 på. Rejält skarpt mellan 50 och 85. Dagens systemkameror oavsett pris är grymt bra så det är nästan omöjligt att misslyckas, vilket är orsaken till mitt "bekymmer". Däremot kan ju fotografen givetvis klanta sig (händer mig med). Utmaningen i att fota klockor ligger oftast i klockans antireflexbehandling (eller bristen på). Ibland ser det förjävligt ut, ibland kan det ge häftiga effekter, som i det här fallet:

Rolex innerbelysning.jpg
 
Dammade av en gammal kär vän idag som jag fortfarande gillar starkt. Den här klockan och jag har varit med om mycket tokerier i världen! Ha en trevlig dag!
image.jpg
 
Tillbaka
Topp