• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

image.jpg
 
Tack! Nikon D300, oftast med ett Nikon 16-85 på. Rejält skarpt mellan 50 och 85. Dagens systemkameror oavsett pris är grymt bra så det är nästan omöjligt att misslyckas, vilket är orsaken till mitt "bekymmer". Däremot kan ju fotografen givetvis klanta sig (händer mig med). Utmaningen i att fota klockor ligger oftast i klockans antireflexbehandling (eller bristen på). Ibland ser det förjävligt ut, ibland kan det ge häftiga effekter, som i det här fallet:

Rolex innerbelysning.jpg


Man är väl för lat egentligen, har en Canon 60D som jag använder på tok för lite. Ska försöka ta lite schyssta klockbilder med den i framtiden. Får nog öva en del för att ta lika bra bilder som du dock. Sen tar ju bilderna mer plats som du säger.
 
Tyckte att det var en jävligt seg, tyst och tråkig publik på denna matchen till matchuret nådde 19.15. Då fick jag lära mig något nytt om folkmordet i det Osmanska riket år 1915.

image.jpg
 
Tillbaka
Topp