• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fått nog av stranden, hemåt!
PS. Rolex är beater!
14369717290282036139601.jpg
 

Trulli

Cartier
Jag är med en kompis i Spanien och vi passar på att ta en gemensam bild. Historien är lite intressant eftersom han har ärft klockan av sin farfar som kände Fidel Kastro. Klockan är med andra or från Cuba. Det är en lång historia bakom. Jag kommer berätta mer lite mer senare om den historien.

Tyvärr vet vi inget om värdet men det kanske någon här kan hjälpa till med?
510A5F54-1BFE-4C7E-823D-C4D19BEB3071_zpsssu3lc2n.jpg
 
Senast ändrad:

Rivalen

Rolex
Svärsonens Speedy 3570 idag för han åkte på badsemester och då var min Sinn U1 ett bättre alternativ för honom. Speedyn är förbaskat bekväm att bära och sitter bekvämt och snyggt på min taniga arm.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Kan man få se lite mer av länken?

JB-champion med flexändlänk :) går att justera on the fly utan verktyg med 0.2mm intervaller. Fantastiskt bra konstruerad för att vara en 70-talslänk.

Den är av samma modell som de som austronauterna satte på sina speedmasters istället för Omegas länk
img_20150127_133310-jpg.105101

img_20150127_133325-jpg.105102


Jag fick med länken på en 40-talskronograf jag köpte för runt ett år sen, nu använder jag den på nästan alla klockor jag äger

Nedan Neil Armstrong med speedy+JB-champion saxat från fratellowatches:
Amrstrong.jpg

"Neil Armstrong wearing his OMEGA Speedmaster on a JB Champion bracelet (the bracelet preferred by NASA astronauts)." - Jan Broer
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag är med en kompis i Spanien och vi passar på att ta en gemensam bild. Historien är lite intressant eftersom han har ärft klockan av sin farfar som kände Fidel Kastro. Klockan är med andra or från Cuba. Det är en lång historia bakom. Jag kommer berätta mer lite mer senare om den historien.

Tyvärr vet vi inget om värdet men det kanske någon här kan hjälpa till med?
510A5F54-1BFE-4C7E-823D-C4D19BEB3071_zpsssu3lc2n.jpg
Fetingar. Kan inte hjälpa dig med värdet på SD:n, har medvetet dålig koll på modeller som är alldeles för dyra för min studentplånbok.

Däremot kanske @Davvan @Per @Spencer66 eller någon annan kan hjälpa till. :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Fetingar. Kan inte hjälpa dig med värdet på SD:n, har medvetet dålig koll på modeller som är alldeles för dyra för min studentplånbok.

Däremot kanske @Davvan @Per @Spencer66 eller någon annan kan hjälpa till. :)

Koolt, men behöver bättre bilder. Ser ut som en Standard 1665......värde beror på massor......allt mellan 60 ish och 100 ish....plexit är lite suddigt....
 
Topp