• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Kollar när Blå vitt åker på pisk på Gothia Cup
image.jpg

Fetingar. Kan inte hjälpa dig med värdet på SD:n, har medvetet dålig koll på modeller som är alldeles för dyra för min studentplånbok.

Däremot kanske @Davvan @Per @Spencer66 eller någon annan kan hjälpa till. :)
Svårt att ens avgöra vilken version det från den bilden. Iofs sitter jag på mobil så kanske är jag som är problemet. Dubbelröda startar väl på 150 för en dålig mk4 och slutar långt, långt senare för fina festliga varianter. Kul om det finns en story tillhörande denna. :)

JB-champion med flexändlänk :) går att justera on the fly utan verktyg med 0.2mm intervaller. Fantastiskt bra konstruerad för att vara en 70-talslänk.

Den är av samma modell som de som austronauterna satte på sina speedmasters istället för Omegas länk
img_20150127_133310-jpg.105101

img_20150127_133325-jpg.105102

Jag fick med länken på en 40-talskronograf jag köpte för runt ett år sen, nu använder jag den på nästan alla klockor jag äger

Nedan Neil Armstrong med speedy+JB-champion saxat från fratellowatches:
Amrstrong.jpg

"Neil Armstrong wearing his OMEGA Speedmaster on a JB Champion bracelet (the bracelet preferred by NASA astronauts)." - Jan Broer
Går det att få tag på dom länkarna?

Tillbaka
Topp