• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Greven

Audemars
Rockar DD som omväxling, perfekt till kvällen.
image.jpg
Fin tavla det där!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Recept på skapelsen!

:)
Först knäcker du en bira!
Smör och baconfett lägger grunden för allt gott! Valfritt kött, allt från kycklingfärs till blandfärs och högrev osv. Ta det man får tag i! Knäck en till bira. Dunka ner ägg och en 2-4 röda och gröna chilis i köttet, lime, basilika, vitpeppar, svartpeppar och salt. Smeta ihop till 2-400gr biffar. Låt vila till rumstemp så att smakerna sätter sig, passa på att knäcka en till bira eller tre. Stek skiten i smör, är de tjocka biffar lägger jag de i ugnen på 175 några min för att få en perfekt medium/medium-rare.
Addera bacon och valfri sallad, såser osv. Jag körde chipotle mayo, hackad chipotle är grymt i köttet också.
Stek brioche bröd (garant har faktisk ett riktigt bra) i bacon fett och glasera bröden i smör och baconfett! Knäck en finöl till maten och njut! Ju mer biror du knäcker jo mer fantasi till episka ingridienser får du:D dessutom blir man burgarsugen och allt smakar bättre!
 
En valsituation, en semestermorgon och bankörning med Miatan väntar.
Just nu ligger Tissot PRS 516 bra till. Men hinner ändra mig innan kaffet och frukosten är avslutad.
Blir nog så att ett par ur får följa med.
PICT8508 (2).JPG
 
Topp