• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Re: Snajda ihop ett band till...

Ricrob skrev:
John R skrev:
... slit och min slitdykare som jag verkligen
gillar! Uppdraget att fixa en vridning fortsätter. Funderar
på att dra till en guldsmed och tillverka en slät ring.
A5CF760C-B433-468F-A805-647234740D5F-436-0000003DB0C9FEB8.jpg

Har ni några tips så är ni välkomna med
hur man fixar en vridning!!

Trevlig dag!

/ John R

Du John, vad säger du om att svarva till en slät ring i koppar? Tanken har snurrat ett tag men jag vet innerst inne att jag aldrig kommer ta mig för det, men du är ju betydligt mer konstruktiv! Tror det skulle se grymt ut på den och låter du den dessutom ärja lite, så kommer den matcha index! :D


C7726ED4-5C9F-4031-95CF-5D51FC94D8FB-1063-000000D4442DE55F.jpg



Testade att lägga på en glasring ifrån en kostymare.
Ingen dum idé att bryta av med TT!

/John R
 
David skrev:
daviden skrev:
Blir gårdagens nyförvärv som får lysa upp i det grådaskiga vädret här i söder.
BlackBay.jpg

Så snygg! Har fortfarande inte sett en irl, hur känns den?

Det är precis lika grått på östkusten.

370CC3FD-EB0B-440C-948D-83DAEA47312A-1174-0000017C940C3F04.jpg
Gedigen är det första jag tänker på. Motsatsen till rasslig.
Sedan är det visare och index i guld som verkligen står ut när man ser på tavlan. Tillsammans med lumen hoppar de upp och knäpper till en på näsan. :)

Gäller att ha på något som tåler lite svensk höst, då passar en Explorer bra. :)
 
Dubbes skrev:
Jag hade en sån där en gång i tiden sen av någon helt outgrundlig anledning sålde jag den.
Saknar den då och då. En polare har titan-varianten
Väldigt nöjd med min, sålde min vanliga SMP och köpte denna.
 
Re: dagens nyförvärv...

en "gator" strap som luktar riktigt gott, precis som nytt läder ska göra! kan för övrigt rekommendera "TWB" - The Watch Boys, om man vill inhandla prisvärda och bra kvalitéts armband. börjar bli ett beroende det här. men det är kul med nya skor. :D
0b882d520ca211e282c522000a1e957e_7.jpg
 
Porsan skrev:
Hemma igen nyservad och fin, hade nästan glömt hur trevlig den är.

33378D97-A33F-4374-9581-3FDD648A9D47-8577-00000989E4C6307D.jpg
Ahaaaa! Dä måste det varit du som klev in på Medelhavspärlan med den på armen, för ca 5-6 veckor sedan, när jag och vonbarhr satt och smusslade vid ett hörnbord! För jag menar, hur många guld-Memox kan det finnas i sjöstan, och du bor du väl också här i krokarna?

Den är helt fantastisk btw!
 
Re: Snajda ihop ett band till...

John R skrev:
Ricrob skrev:
John R skrev:
... slit och min slitdykare som jag verkligen
gillar! Uppdraget att fixa en vridning fortsätter. Funderar
på att dra till en guldsmed och tillverka en slät ring.
A5CF760C-B433-468F-A805-647234740D5F-436-0000003DB0C9FEB8.jpg

Har ni några tips så är ni välkomna med
hur man fixar en vridning!!

Trevlig dag!

/ John R

Du John, vad säger du om att svarva till en slät ring i koppar? Tanken har snurrat ett tag men jag vet innerst inne att jag aldrig kommer ta mig för det, men du är ju betydligt mer konstruktiv! Tror det skulle se grymt ut på den och låter du den dessutom ärja lite, så kommer den matcha index! :D


C7726ED4-5C9F-4031-95CF-5D51FC94D8FB-1063-000000D4442DE55F.jpg



Testade att lägga på en glasring ifrån en kostymare.
Ingen dum idé att bryta av med TT!

/John R

Imte alls tokigt, även om jag hade en lite råare, kanske till och med bara grovslipad eller råsvarvad koppar ring i åtanke men en bra testring hursom! Vilket otroligt coolt kupat glas förresten, är det original, eller kom det också från kostymaren?
 
Målarn>> Tycker inte din TT sub går av för hackor heller!
Ricrob>> Det var faktiskt inte jag, finns fler med smak i krokarna ;) Vi kanske får ta en mini-GTG där nån kväll!
 
Dubbes skrev:
cab skrev:

Jag hade en sån där en gång i tiden sen av någon helt outgrundlig anledning sålde jag den.
Saknar den då och då. En polare har titan-varianten
Håller med om att de är riktigt fina och coola de där! Har varit på g ett par ggr att slå till, bl.a. på Tratten men små omständigheter har varit i vägen varje gång.. Har haft en SMP som jag gillade, och den där är stråt vassare med de röda detaljerna och lite "fetare" look!
 
Re: Snajda ihop ett band till...

Glaset sitter på glasringen och mycket riktigt det är till min Ebel!

/ John R
 
Porsan skrev:
Målarn>> Tycker inte din TT sub går av för hackor heller!
Ricrob>> Det var faktiskt inte jag, finns fler med smak i krokarna ;) Vi kanske får ta en mini-GTG där nån kväll!

Man Tackar :mrgreen: !! Men som jag säger helatiden till mig sj, TTn åker om jag kollar mer på helgulds Rollar :oops: :oops:
 
Tillbaka
Topp