• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
IWC ingenjör för dagen :)
guza4u7e.jpg
 
S

Sulan

Guest
Den var inte dålig, skrik till så byter vi.
Du får en från 2011 och jag kan ta din gamla!!!!
;)

Hahah, nej den kan du behålla. Vet ej vad som hänt med tudor och rolex med sina nya modeller, men dom faller inte mig i smaken alls!
Bara gamla rolex och tudors som fångar mitt intresse :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Fan va najs! Har sneglat en del på den själv.. Kan du inte posta lite tankar och och vad tycker så långt?

Ett par snabba tankar efter en dag på handleden:

Trevlig relativt liten och nätt dinka. 36mm och 20mm mellan luggarna. Trevlig beadblasted finish och urtavlan är enkel och flirtar en del med gamla arméklockor. Tydlig lume!

Länken av kvalitet mindre, rasslig men tycker den passar jäkla bra till. Även provat Nato som den funkar bra på också. Fliplock med 3 microadjustment. Skön och lätt på handleden och enkel att anpassa till bra storlek,

Tidsmässigt ingen aning, sitter ett Seiko Quartz i med 5 års batteritid. Vattentät till 100m (ingen skruvad krona).

För 149 dollars inkl frakt så får jag anse att det är en något annorlunda Seiko som doftar retro med en trevlig finish. Sitter skönt på handleden och passar fint att köra på Nato eller tillsammans med lite färggranna armband!
 
Topp