• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Roxen

Cartier
Njuter av min alldeles nyservade och nyuthämtade GMT!

Vb0HDju.jpg
 

fredtiger

Cartier
Kul att tråden lever :)

Vi kör en meshbild på favorituret

bratte1_zpsf50d7c0c.jpg


Och en bild på en klocka jag verkligen saknar,
grym beater

null.jpg


//Daniel
Förstår att du saknar din superocean (nedre). Köpte en sådan som komplement till min SS Chronolink förra veckan. Grymt nöjd! Den är dessutom sååå mycket snyggare IRL än på någon bild jag sett. Otroligt mycket klocka för pengarna helt enkelt...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Gillar verkligen era Tudors. Höll på att köpa en Black Bay innan jag "safade" med en Rolex. Nu är jag riktigt sugen på en 70-tals Tudor sub eller flinga. Vad skiljer dessa modeller åt, förutom det rent optiska på visare och index.?
 

JohanHLM

Rolex
Hur känns det att gå från vintage flinga till en modern flinga?
Pelagosen är en rejäl klump jämfört med en vintage flinga. Det är egentligen två helt olika klockor trots likheterna, Pelagosen är en renodlad tooldykare som ska tåla stryk medan flingan är vacker posör.
Tavla, visare och index känns lite platt och plastigt jämfört med originalet. Vattentät, länk, viklås och bezel är fördelarna mot det estetiskt vackrare originalet.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor

Vi har faktiskt hittills haft tur med vädret. Det har varit mulet, även kommit några droppar regn men nu är det sol. :)
 
Topp