• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

calzone

Vacheron
ybyzypy8.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Hemskt tacksam om någon tydligt förklarar skillnaden mellan de två uren 15202 och 15400 (vad jag förstår de som säljs nya idag) samt hur de känns på handleden!
Ytterligare fråga jag har, vågar man bada med sin ROO (de jag nämnt)
cIAD2dT.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hemskt tacksam om någon tydligt förklarar skillnaden mellan de två uren 15202 och 15400 (vad jag förstår de som säljs nya idag) samt hur de känns på handleden!
Ytterligare fråga jag har, vågar man bada med sin ROO (de jag nämnt)
cIAD2dT.jpg

15202 är Jumbon. Den är 39 mm, och har ett urverk som heter Caliber 2121. Som ursprungligen är ett JLC verk.

15400 är modellen som tog över efter 15300. Den är 41mm, och är betydligt tjockare än jumbon (som trots namnet är väldigt nätt och fin). 15400 har Caliber 3120, som även sitter i 15300 och Divern.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Skall även tilläggas att 15400 är riktigt stor, trots att den bara mäter 41mm. Länken är dessutom grövre än den på 15202. Har aldrig provat, men kan tänka mig att den är oskön. 15300 är det nämligen.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Skall även tilläggas att 15400 är riktigt stor, trots att den bara mäter 41mm. Länken är dessutom grövre än den på 15202. Har aldrig provat, men kan tänka mig att den är oskön. 15300 är det nämligen.
Tack för info, men vill veta mer!
Kan det vara att 15400 upplevs klumpig?
Ad i sverige, är det bara i sthlm?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tack för info, men vill veta mer!
Kan det vara att 15400 upplevs klumpig?
Ad i sverige, är det bara i sthlm?

Nymans är enda AD i sverige. Vet dock inte om de har AP enbart i stockholm.

Mitt stora problem med 15300, och som jag kan lova är samma på 15400, är att det är en stor och platt klocka. Den är ganska tung, och gräver ner sig i handleden. Det finns ju till exempel ingen microjustering i länk heller.

Sen ska det även tilläggas att 15300 är så mycket snyggare än 15400.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Nymans är enda AD i sverige. Vet dock inte om de har AP enbart i stockholm.

Mitt stora problem med 15300, och som jag kan lova är samma på 15400, är att det är en stor och platt klocka. Den är ganska tung, och gräver ner sig i handleden. Det finns ju till exempel ingen microjustering i länk heller.

Sen ska det även tilläggas att 15300 är så mycket snyggare än 15400.
Sånt här gör ju att man intr blir sugen på 15400.. Får helt enkelt gå in o prova.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sånt här gör ju att man intr blir sugen på 15400.. Får helt enkelt gå in o prova.
Har själv gått och lurat på en 15300 - men jag hatar när klockor känns stora och gräver sig ner i handleden... Svårt att prova i butik oxå, för då måste ju länken justeras samt så måste man bära den ett tag
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ytterligare fråga jag har, vågar man bada med sin ROO (de jag nämnt)
Jag duschar med min 15002. Den är provtryckt ner till 50 meter men jag skulle känna mig lite nervös för att bada med den i och med oskruvad krona. Borde igentligen inte vara ett problem, men jag antar att det inte rekomenderas. Jag vet inte vad som gäller för Offshoren.
 
Topp