• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Väntar på att Ubisofts presskonferens ska dra igång. :)
IMG_1875.JPG

På väg hem! SUCK...har blivit skickad till fel sjukhus, dom är även oeniga om jag behöver opereras! Som det ser ut nu så blir det operation, får dock veta det till 100% imorgon tisdag!

Nu väntar jag bara på att Los Tantos ska hämta upp mig!
image.jpg

IMG_9432.JPG
Är de oeniga skall du ha en mycket bra förklaring till tvivlandet och tänka efter innan du tar dit beslut. Axlar är inte helt enkelt! Har själv inte opererat någon, men ett par tusen andra olika operationer.

Senast ändrad:
Är de oeniga skall du ha en mycket bra förklaring till tvivlandet och tänka efter innan du tar dit beslut. Axlar är inte helt enkelt! Har själv inte opererat någon, men ett par tusen andra saker.

Håller med dig! För överväga nackdelar mot fördelarna, känns som att om jag inte opererar nu, och så visar det sig att det vuxit fel som kommer konvalescensen att ta mycket längre tid ifall dom vill operera i efterhand. Jag hoppas verkligen dom vet va dom gör, jag behöver vara startklar 28/8 då jag börjar plugga igen.

Håller med dig! För överväga nackdelar mot fördelarna, känns som att om jag inte opererar nu, och så visar det sig att det vuxit fel som kommer konvalescensen att ta mycket längre tid ifall dom vill operera i efterhand. Jag hoppas verkligen dom vet va dom gör, jag behöver vara startklar 28/8 då jag börjar plugga igen.
Är de säkra på att du är startklar till 28/8? Det var väl någon form av snickeriutbildning om jag inte minns fel? Vad vill de göra?

Är de säkra på att du är startklar till 28/8? Det var väl någon form av snickeriutbildning om jag inte minns fel? Vad vill de göra?

Stämmer att jag skall snickra, med inriktning på traditionell fönsterrenovering!

Nja...dom vill helst inte göra någon ting fattar jag det som, men det problem som uppstått med axeln är att delarna som gått av, sitter för långt ifrån varandra, och där av fattar jag det som, att det eventuellt kan bli problem när det skall växa ihop!

Stämmer att jag skall snickra, med inriktning på traditionell fönsterrenovering!

Nja...dom vill helst inte göra någon ting fattar jag det som, men det problem som uppstått med axeln är att delarna som gått av, sitter för långt ifrån varandra, och där av fattar jag det som, att det eventuellt kan bli problem när det skall växa ihop!
Standard förloppet är att skelett läker på 6-8'veckor men fördröjd läkning förekommer och axel rehab blir förmodligen nödvändig.
Snickeri kan kanske vara bra rehab.

Standard förloppet är att skelett läker på 6-8'veckor men fördröjd läkning förekommer och axel rehab blir förmodligen nödvändig.
Snickeri kan kanske vara bra rehab.

Svaret jag fick idag var 8-10 veckor inkl rehab och då skulle jag kunna börja plugga på utsatt tidpunkt!

Hoppas att du har rätt angående snickeriet :D!

Hehe...man vet ju inte vad som kan hända under natten, kanske måste åka akut till lasarettet, att ha samma kalsonger på sig två dagar i rad gör mig ingen ting, men att ha samma klocka på sig vore KATASTROF ju :rolleyes::D, för vad skulle folk både tänka och tycka om detta hände :p!!!

Ja de är nästan så att en sådan hädelse skulle kunna resultera i att flera av oss får besöka akuten, man har ju gått i chock för mindre.. Du får helt enkelt safe:a, och i motsvarighet till frugans gravidväska som hakar med till förlossningen så får du se till att ha en Klockrulle redo med ett par ombytesklockor! Eller du kanske ska slå till på två rullar? Då kanske du får med ett par extra kallsingar där i också ;)

Dags för nysläppt hederlig rock med lite blueskänsla från en bunt gamla rävar!

Snakecharmer - Second Skin (2017): Det är inte ofta som man lyckas samla ihop en bunt duktiga musiker från olika band och får till något riktig bra, men fan vet om inte det här är ett av undantagen. Bandet bildades 2011 av Micky Moody (gitarr) och Neil Murray (bas), båda med ett förflutet i Whitesnake. Man fyllde sen på med:
  • Laurie Wisefield, gitarr (Wishbone Ash, Tina Turner m fl)
  • Harry James, trummor (Thunder, Magnum)
  • Adam Wakeman, keyboard (Ozzy Osbourne m fl, son till Rick Wakeman)
  • Chris Ousey, sång (Heartland)
Första skivan, som bara hette Snakecharmer, släpptes 2013. Den är full av riktigt bra och varierad bluesrock, där varje musiker kan få glänsa utan att ta över. Dagens nyligen släppta skiva levererar mera av samma sort utan att repetera. Imponerande att kunna få till något i den här lite uttjatade musikstilen som ändå känns fräscht och nyskapande, även om influenser från medlemmarnas tidigare band givetvis kan anas. Man lämnade eventuella stora egon hemma, jobbade ihop som ett band och har fått till ett par skivor där resultatet är större än summan av musikerna.

Om du gillar den här skivan, missa inte deras första ... ;)
IWC A 2017-06-13 (small).jpg

Tillbaka
Topp