• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Vill tacka alla som peppat mig, men tyvärr så sket sig allt pågrund av gammal skit.
Inte helt optimalt att skriva ut här, så vill ni höra allt så kan ni skicka ett PM.
IMG_2377.JPG
Tråkigt att höra! Kämpa på! PM skickas snart.
 

Husse

Patek
Rent teknikmässigt är det inte speciellt svårt..
Behövs bara lite tid att modellera upp alla klockor, lägga dom på en databas och lite mörk magi så är det klart.
Problemet är den juridiska aspekten.. (kanske?)

Ska vi skapa ett företag?;)
Du står för pengarna så står jag för den svarta magin..

De flesta tillverkare och AD:s bör tycka att detta är jättebra och sponsra en sån här idé!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
De flesta tillverkare och AD:s bör tycka att detta är jättebra och sponsra en sån här idé!

Håller med till 100% men jag tror att det inte kommer gå med på det då de vill ha in kunden i butiken för att bygga upp "exklusivitet" bara vad jag tror
Kanske ska skapa en egen tråd om det här.
De flesta tillverkare borde redan ha 3D modellen av sina klockor som lätt kan användas..

Absolut att dom vill ha exklusiviteten.. men om folk sitter i en liten stad utan AD och vill pröva en Rolex innan dom ringer RobE och beställer en skulle detta va ett alternativ!
 

Husse

Patek
Håller med till 100% men jag tror att det inte kommer gå med på det då de vill ha in kunden i butiken för att bygga upp "exklusivitet" bara vad jag tror
Visst gör de det.
Det ska inte bedrivas försäljning i appen, bara utprovning!
Om jag jämför med de branscher jag verkat i förut, så skulle en sån här app verkligen uppskattas, då kunden vet mer om vad den vill ha.
Det kortar besöken i butik och ökar säljet, helt övertygad!
Vet flera tillverkare av fritidsfordon som lägger ner stora summor på att låta kunden "se" det tilltänkta objektet inifrån, redan hemma.
 

Mojbjörn

Cartier
Visst gör de det.
Det ska inte bedrivas försäljning i appen, bara utprovning!
Om jag jämför med de branscher jag verkat i förut, så skulle en sån här app verkligen uppskattas, då kunden vet mer om vad den vill ha.
Det kortar besöken i butik och ökar säljet, helt övertygad!
Vet flera tillverkare av fritidsfordon som lägger ner stora summor på att låta kunden "se" det tilltänkta objektet inifrån, redan hemma.
Bra då kör vi! Vem fixar magin och vem står för cäääshen?
 
Topp