• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Re: Luciaklockan 2012!

David skrev:
Bara för dig, John R. :)

9D5A1F90-0B02-428A-9F18-DDF66A134186-2876-00000389D4402FB2.jpg

Den där var riktigt skön på handleden! Det sög tag lite!

;-)

/JR

John R skrev:
David skrev:

Den där var riktigt skön på handleden! Det sög tag lite!

Jo, det finns en god anledning till att det alltid är den som blir default-valet, men det tog ett tag att få den perfekta passformen. Efter plock med länkbitar och justering av låset i oräkneliga omgångar visade det sig att jag helt enkelt bara behövde vända upp och ner på länken, vilket även har den fördelen att man slipper se "Rolex-kanten" på låset. Nu skulle jag kunna tappa klockan utan att notera det förrän nästa gång jag får för mig att titta på den, vilket turligt nog händer minst en gång i kvarten. Den funkar till allt, i alla situationer, enda klockan jag tror skulle kunna komma i närheten är en vintage-Sub, men jag tvivlar på att den är tillräckligt stryktålig för mig.

Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Nytt band från Cousins på De Ville'n idag...Tycker själv det blev bättre med lite sliten look istället för blankt, nytt läder... (blixten gör det blankare på bilden än i verkligheten...)

IMG_2430.jpg

NiklasArvid skrev:
nyimkommet!!!

Man erfreut sich ein Leben lang an ihr, aber eigentlich bewahrt man sie schon für die nächste Generation. :D

med världens vackraste urverk 23-300 i en så tidstypiskt tidig 70-talsboett i STÅL (70-71nånting) 34mm sweet LOVE!

och innan allt detta med stålsportlyxklockor tog fart var stål lite fult i dessa kretsar... men koolt idag!

B710F18B-DC37-4253-A189-167F6238C988-630-000000A1F1A8ECFB.jpg

7C166698-21FA-4944-8FDE-64A885DCD790-630-000000A201095792.jpg

Grym! Nu hoppas jag din gamla speedmaster hänger löst så du säljer den (helst till mig) ;)

Slänger upp nyingen här också!
Fick hem denna coola klocka idag efter en trevlig lussefika med vonbahr.

Den får vara på nu under kvällsglöggen:)

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1355426469.423406.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355426469.423406.jpg
    100.8 KB · Visningar: 364

Fryken skrev:
Funkar riktigt bra! Snyggt!

Tack, ska dock erkänna att den sitter på ett svart zulu (men orka inte knäppa en ny bild). Det gröna fungerade dock bra även fast olivfärgat från Singular nog passar lite bättre när det kommer till militärlooken. Bra kombo zulu + 007:a är det i vilket fall :)

Micke Ni skrev:
Optimisten skrev:
Micke Ni skrev:
Idag bär jag denna 65-åring.

Omegageneve.jpg

Otroligt clean tycker jag!
/Micke Ni

65 år? Från 1947, är du säker på det?

Den har serienummer 10650577, vilket indikerar ca 1947. Jag köpte den på Kaplans för en del år sen och de skrev 1947 i beskrivningen också.

Men säker kan man kanske aldrig vara...
/Micke Ni

Jag är ingen Omegaexpert. Och jag vill inte ifrågasätta dig, utan bara lära mig mer om klockor!

Jag tyckte bara att klockans design / urtavla såg nyare ut än så, kanske femtiotal eller sextiotal? Låg de i framkanten designmässigt?

Och så indikering med T för tritium på urtavlan, när började man med det egentligen?

http://forums.watchuseek.com/f23/swiss- ... 31045.html

1960-talet säger ovanstående, som kan vara fel, för någon annan säger runt 1950...

Klocka. På svart nato.

I väntan på jubilé....

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1355470756.888334.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355470756.888334.jpg
    66.3 KB · Visningar: 630
Optimisten skrev:
Micke Ni skrev:
Optimisten skrev:
Micke Ni skrev:

Omegageneve.jpg

/Micke Ni

65 år? Från 1947, är du säker på det?

Den har serienummer 10650577, vilket indikerar ca 1947. Jag köpte den på Kaplans för en del år sen och de skrev 1947 i beskrivningen också.

Men säker kan man kanske aldrig vara...
/Micke Ni

Jag är ingen Omegaexpert. Och jag vill inte ifrågasätta dig, utan bara lära mig mer om klockor!

Jag tyckte bara att klockans design / urtavla såg nyare ut än så, kanske femtiotal eller sextiotal? Låg de i framkanten designmässigt?

Och så indikering med T för tritium på urtavlan, när började man med det egentligen?

http://forums.watchuseek.com/f23/swiss- ... 31045.html

1960-talet säger ovanstående, som kan vara fel, för någon annan säger runt 1950...

Typisk 60-talsdesign skulle jag också säga? Vad är det för verk? Kan det vara från 47 o transplanterat i en senare boett? Snygg nonetheless!

Micke Ni skrev:

Omegageneve.jpg

/Micke Ni

Kan du inte lägga upp ett foto på Watchuseek eller liknande forum med separat Omega grupp där det finns personer som kan allt för mycket om Omega, så får du och vi reda på om 1947 stämmer? Som sagt vill jag inte på något sätt ifrågasätta dina uppgifter men om 1947 stämmer tycker jag att Omega var väldigt leading edge.

Tillbaka
Topp