• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

laketwig

Patek
2-Faktor
Fan, nu har jag haft lite ont om tid igen. Skyller på klockträffen i Göteborg i helgen som var. Nåja, om 10 veckor har jag eoner av tid till mitt (och ert) förfogande ... ;)

Kansas - Leftoverture - Live & Beyond (2017)

För dom som inte känner till Kansas så är det ett amerikanskt progressivt band med rötter ända från 70-talets början. Första skivan släpptes 1974, men det var med den fjärde skivan, Leftoverture (1976) med hitsingeln Carry On Wayward Son, som bandet uppmärksammades mer än lokalt. Året efter släpptes Point of Know Return, nu med titellåten och Dust in the Wind som hitsinglar. Man har släppt åtskilliga studio- och liveskivor sen dess med varierande framgång. Under 2016 genomförde man en mycket uppskattad turné för att fira 40-årsjubileumet av Leftoverture, vilket dagens skiva dokumenterar. Utöver hela Leftoverture spelar man ett antal andra mycket bra spår. Trots att flera av dom ursprungliga medlemmarna har lämnat bandet och ersatts av andra mycket kompetenta musiker låter det precis som det ska om Kansas. En ren njutning med andra ord ... :happyhappy:

Rolex E1 2018-01-23 (small).jpg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Ordningen återställd.

Efter att ha lämnat Sverige och upptäckt att jag åkt utan klocka så har jag nu, efter 11 svettiga abstinenstimmar på ett flyg till LA, köpt en G-Shock som får följa med mig under veckan.

Tack för ert stöd under denna svåra period. Jag mår bättre och kommer bli återställd.

C486CE9C-45EE-4AE5-BDD0-B641D8E0FBAF.jpeg
04EBDEFE-CD9D-4AC9-8FE1-820FCC013387.jpeg

Skönt det löste sig men Casio? Hade Gearys stängt? :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ordningen återställd.

Efter att ha lämnat Sverige och upptäckt att jag åkt utan klocka så har jag nu, efter 11 svettiga abstinenstimmar på ett flyg till LA, köpt en G-Shock som får följa med mig under veckan.

Tack för ert stöd under denna svåra period. Jag mår bättre och kommer bli återställd.

C486CE9C-45EE-4AE5-BDD0-B641D8E0FBAF.jpeg
04EBDEFE-CD9D-4AC9-8FE1-820FCC013387.jpeg
För övrigt den bästa strategin att köpa ny klocka om frun är med på resan! Klassiker stort grattis
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Ordningen återställd.

Efter att ha lämnat Sverige och upptäckt att jag åkt utan klocka så har jag nu, efter 11 svettiga abstinenstimmar på ett flyg till LA, köpt en G-Shock som får följa med mig under veckan.

Tack för ert stöd under denna svåra period. Jag mår bättre och kommer bli återställd.

C486CE9C-45EE-4AE5-BDD0-B641D8E0FBAF.jpeg
04EBDEFE-CD9D-4AC9-8FE1-820FCC013387.jpeg
Åh vad skönt för dig.
Tack för att du delade med dig av din upplevelse och jag är så glad för att allt löste sig till det bästa.
Det hade ju kunnat bli riktigt jobbigt!
Ha en fortsatt trevlig resa.
 
Topp