• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

D0788F33-6F83-4B93-BFB8-B9441D1FBAB1.jpeg
Lång dag på kontoret, nu chill hemma
 
Har du något utlåtande nu några dagar efter paketöppningen?


Vågar mig inte på något utförligare utlåtande än då jag egentligen inte börjat använda den. Har bara provat lite, fotat lite, kännt lite. Om den ska säljas vill jag att den är så orörd som möjligt för eventuell köpare.

Med det sagt så är det en enormt rolig Rolex, tavlan är verkligen trevlig. Precis i min smak. Där händer lite och den blåa nyansen är precis där jag vill ha den, åt det mörkare hållet. Komplikationen är härlig, GMT ringen och månaderna i rött och att den håller reda på om månaden är 30 eller 31 dagar är lite nördcoolt, 72h gångreserv är också trevligt.

Stora frågetecknet är ju egentligen storleken och visst är den åt det större hållet, tycker dock spontant att den bärs bra men det kan ju också ha att göra med hur man är byggd, får den att sitta ganska bra på handleden trots ”bara” 16,5 - 17cm. Har dock inte haft på den mer än en liten stund åt gången så det är svårt att avgöra om man vänjer sig eller om den blir otymplig. Gissningsvis känner jag att det nog inte blir ett bekymmer.

Det som gör mig ganska lycklig när jag sitter och funderar förutom att den är skitsnygg är ju att den dessutom är helt ny och inte helt lätt att få tag i, det blir liksom lite roliga bonuspoäng i min värld, inte helt avgörande men ändå kul.

Blev lite utlåtande ändå när jag väl kom igång :)
 
Vågar mig inte på något utförligare utlåtande än då jag egentligen inte börjat använda den. Har bara provat lite, fotat lite, kännt lite. Om den ska säljas vill jag att den är så orörd som möjligt för eventuell köpare.

Med det sagt så är det en enormt rolig Rolex, tavlan är verkligen trevlig. Precis i min smak. Där händer lite och den blåa nyansen är precis där jag vill ha den, åt det mörkare hållet. Komplikationen är härlig, GMT ringen och månaderna i rött och att den håller reda på om månaden är 30 eller 31 dagar är lite nördcoolt, 72h gångreserv är också trevligt.

Stora frågetecknet är ju egentligen storleken och visst är den åt det större hållet, tycker dock spontant att den bärs bra men det kan ju också ha att göra med hur man är byggd, får den att sitta ganska bra på handleden trots ”bara” 16,5 - 17cm. Har dock inte haft på den mer än en liten stund åt gången så det är svårt att avgöra om man vänjer sig eller om den blir otymplig. Gissningsvis känner jag att det nog inte blir ett bekymmer.

Det som gör mig ganska lycklig när jag sitter och funderar förutom att den är skitsnygg är ju att den dessutom är helt ny och inte helt lätt att få tag i, det blir liksom lite roliga bonuspoäng i min värld, inte helt avgörande men ändå kul.

Blev lite utlåtande ändå när jag väl kom igång :)

Den är verkligen otroligt fin :)
Jag gläds med dig över denna underbara klocka !
Din Skydweller och @Swizz beat 's Hublot är forumets kronjuveler IMO.
 
Fick veta idag att en till vän gått bort alldeles för tidigt!
Så jag besökte lite gamla vänner efter jobbet!
Just den här graven är en av dem som tagit hårdast på mig! Vila ifrid min vän ❤️
A1078438-7E73-482F-8893-D9534D310D92.jpeg

Får verkligen beklaga deras bortgång!
Livet är sällan rättvist och man vet inte mycket av framtiden!
Fint av dig att besöka graven!
Ha en bra kväll!!
 
Tillbaka
Topp