• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Favoriten som får alldeles för lite tid på promenad.
IMG_20180326_165909.jpg
 
Har du någon bild på din samling? Hur ofta flippar du? Vad blir nästa köp? Många frågor nu :)

Klicka på länken nedan.
https://klocksnack.se/threads/jag-och-min-relation-till-mina-klockor.88074/

Nja...kan knappt stava till ordet flipa ;):D! Men visst händer det, dom senate som fick gå, var dels en DAYTONA 16518 och den andra var en Chronomat i helguld, båda till forummedlemmar så det var väl kul. Anledningen var att DAYTONAN fick alldeles för lite handledstid, söker efter en firmabil då jag öppnat egen firma, så istället för att ta på dom likvida pengarna så fick den gå. Bratten kom jag inte överens med, så då fick den gå! Andra gånger jag flippar, så är det då jag söker ett exemplar som är i ett mycket bättre skick än den jag redan har i samlingen.

Nästa köp blir en Breitling förhoppningsvis, går på auktion, så det beror på vad den kommer att gå för, sen är det kvarts på det uret, och jag är väl inte så mycket för kvartsklockor. Sen har jag även tittat in en Rolex 34mm med reffnr, 15010, den har alla kriterier för när jag köper klockor, fullset med andra ord. Återstår och se om jag landar den också. Ett ny köp ligger däremot långt till handa, iaf när det kommer till Rolex, gillar inte dom nyare Maxicasen.
 
Klicka på länken nedan.
https://klocksnack.se/threads/jag-och-min-relation-till-mina-klockor.88074/

Nja...kan knappt stava till ordet flipa ;):D! Men visst händer det, dom senate som fick gå, var dels en DAYTONA 16518 och den andra var en Chronomat i helguld, båda till forummedlemmar så det var väl kul. Anledningen var att DAYTONAN fick alldeles för lite handledstid, söker efter en firmabil då jag öppnat egen firma, så istället för att ta på dom likvida pengarna så fick den gå. Bratten kom jag inte överens med, så då fick den gå! Andra gånger jag flippar, så är det då jag söker ett exemplar som är i ett mycket bättre skick än den jag redan har i samlingen.

Nästa köp blir en Breitling förhoppningsvis, går på auktion, så det beror på vad den kommer att gå för, sen är det kvarts på det uret, och jag är väl inte så mycket för kvartsklockor. Sen har jag även tittat in en Rolex 34mm med reffnr, 15010, den har alla kriterier för när jag köper klockor, fullset med andra ord. Återstår och se om jag landar den också. Ett ny köp ligger däremot långt till handa, iaf när det kommer till Rolex, gillar inte dom nyare Maxicasen.
Du har ju redan 'ett par'
klockor att alternera med :)
 
Fick veta idag att en till vän gått bort alldeles för tidigt!
Så jag besökte lite gamla vänner efter jobbet!
Just den här graven är en av dem som tagit hårdast på mig! Vila ifrid min vän ❤️
A1078438-7E73-482F-8893-D9534D310D92.jpeg
Jobbigt!
Jag har en klasskompis som ligger granne med mor och far på ”Vallen”
Brukar sitta och prata med honom när jag är dit!
Mor och far behöver jag inte åka till...
Dom är med mig jämt, på gott och ont!
Vet hur ont det gör, vet att du har hela KS med dig nu!
Kämpa med, inte mot sorgen!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp