• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Dags för att kolla på slaget om Siljan! Kom igen nu Mora kom igen!!!

DE8EEBF8-ED05-4C5F-91CB-C2A238B52B5D.jpeg

8FEC7B4A-92B7-4FE1-9D52-7D0A0553898D.jpeg
FÖR NU SKA LEKSANDS IF UPP OCH MORA DOM SKA NER
 
Man är ingen @Stroboman direkt, men jag är i alla fall först upp i denna familj. Inte lika kallt här i huvudstaden, våren kryper sakta fram.
IMG_20180327_062235.jpg
Det är inte för nöjes skull man kliver upp såhär tidigt.
Katterna har inte alls vant sig vid sommartiden än, deras (dom som vaknar...) blickar är obetalbara!
Totalt stentrötta funderar dom om jag blivit galen som kliver upp mitt i natten! :)
 
Det är inte för nöjes skull man kliver upp såhär tidigt.
Katterna har inte alls vant sig vid sommartiden än, deras (dom som vaknar...) blickar är obetalbara!
Totalt stentrötta funderar dom om jag blivit galen som kliver upp mitt i natten! :)
Haha, kan tänka mig det. Började själv vakna tidigt några dagar innan sommartiden började så jag tänkte inte på den.
För övrigt tar jag tillbaka det där om temperaturen: -10,1 är det just nu.
 
Haha, kan tänka mig det. Började själv vakna tidigt några dagar innan sommartiden började så jag tänkte inte på den.
För övrigt tar jag tillbaka det där om temperaturen: -10,1 är det just nu.
Min diabetes hatar omställningen!
Det är bara att kämpa emot.
-10 i Stockholm, då har jag hellre -20 här!
Fukten knäcker så fruktansvärt!
Ha en bra dag!
 
Min diabetes hatar omställningen!
Det är bara att kämpa emot.
-10 i Stockholm, då har jag hellre -20 här!
Fukten knäcker så fruktansvärt!
Ha en bra dag!
Håller med, det är bra rått nu. Har ett par kilometer att knata med sonen i vagn till förskolan. Det blir ingen vårjacka idag heller.
Ha en bra dag själv, och ni andra med!
 
Är på G och plocka/hämta lite lingon från jordkällaren!

Måste bara hitta dörren först :D!

image.jpg
image.jpg


Fy Faen! Måste vara så här dom kända när dom hittade, öppnade Faraos grav för över 100 år sedan för första gången!

9E95AE2E-6EE1-4831-A8CB-B80CC16A7A2A.jpeg
45249EA3-20B8-4686-A223-13EDB515761D.jpeg


Sedär ja!

DB1A80A6-C4D9-457E-81CB-45480792DABA.jpeg


Beskåda the holy grail :wideyed:!

A89D782A-E489-4082-B12E-542E82520820.jpeg
 
Senast ändrad:
Vad får man om man blandar en engelsman som gillar amerikansk AOR (Adult Oriented Rock) med en amerikan uppvuxen med brittisk progressiv musik? Jo, dagens helt nyligen släppta skivtips! ;)

Dukes of the Orient - Dukes of the Orient (2018)

Engelsmannen John Payne är väl mest känd för att 1992 ha ersatt John Wetton på sång och bas i Asia. När sen Asia splittrades 15 år senare fortsatte han en tid under namnet Asia featuring John Payne. Under en turné i USA med det nya bandet ställde amerikanen med det svenskklingande namnet Erik Norlander upp på keyboard. Norlander har medverkat på otaliga skivor. Förutom en bunt soloskivor har han haft det egna bandet Rocket Scientists och inte minst spelat på och producerat alla skivor som frun Lana Lane gett ut.

Dagens skiva påbörjades redan för mer än 10 år sedan, då som ett embryo till en ny skiva med Asia. Då bandet splittrades innan man kommit speciellt långt blev några låtar liggandes halvfärdiga. Payne och Norlander har under åren fram tills nu färdigställt låtarna och kompletterat med ett antal nya. För att undvika eventuella problem med rättigheter valde man att ge ut skivan under ett nytt namn, dvs Dukes of the Orient. Det låter mycket Asia om skivan, men det kan delvis bero på Paynes mycket lätt igenkända röst. Norlanders keyboard adderar dock till ett lite mera progressiv stuk än vad som gällde på dom sista skivorna med Asia. Inte illa alls ... :happyhappy:

IWC M 2018-03-27 (small).jpg
 
Tillbaka
Topp