• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Som att det inte räckte med att jag får fixa min egen och min frus deklaration. Nu måste jag fixa farsans också ... :(
IWC I 2018-04-23 (deklaration).jpg

Har haft det lite stökigt med flera resor till Uppsala och efterföljande konsekvenser, så det får bli en kortis idag.

The Who - Join Together (1990)

Av The Who's två stora rockoperor har jag redan tipsat om en mycket bra liveversion av Quadrophenia. Nu är det dags för den andra som egentligen är den första, dvs Tommy. Dagens skiva är inspelad under en turné i USA 1989 och även om alla spåren inte är med så innehåller CD 1 en riktigt bra version av Tommy. Den låter lite annorlunda på ett bra sätt för att Pete Townshend för en gångs skull spelar akustisk gitarr, enligt ryktet pga problem med hörseln. CD 2 inleds med ett par udda saker, men sen radas ett antal av deras hits upp. Dom tre kvarvarande originalmedlemmarna kompletteras med ett par riktigt tunga musikernamn på scenen, bl a min favorittrummis Simon Philips, vilket garanterar grymma versioner av alla låtarna. Trots att skivan släpptes 1990 har jag fram till helt nyligen missat den. Oförlåtligt men nu åtgärdat ... ;)

IWC I 2018-04-24 (CD).jpg

Tillbaka
Topp