• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

SKX013 rakt på!

Bilagor

• received_10213614867599554.jpeg
    received_10213614867599554.jpeg
    84.7 KB · Visningar: 0
Tror inte jag haft med någon svensk skiva tidigare då få svenska artister kommer igenom mitt nålsöga, men med dagens tips gör jag utan tvekan ett undantag ... ;)

Wonderland - Seven Wonders and Four Little Miracles (2017)

Det hela började med låten Wonderland som gitarristen Pelle Andersson skrev redan 1980, då bara 17 år gammal. Efter att tillsammans med ett par andra kompisar spelat i ett coverband under många år, bestämde man sig i slutet på 90-talet för att försöka spela in en skiva med eget material. Det dröjer dock ända fram till 2005 innan man fått ihop tillräckligt med låtar. Från 11 låtar väljer man ut 7 och spelar 2009 in en demo som skickas till skivbolag och journalister i Sverige och flera andra länder i Europa. Man får bra respons och erbjuds ett skivkontrakt, men då måste skivan bli längre än dom 37 minuter som dom 7 spåren klockar in på. Av olika anledningar valde man att istället ge ut den själv i det demoskick som den då var i.

Ett år senare började man om, dels för att man inte var nöjd med ljudet på demoinspelningen, dels för att 4 spår fortfarande fattades innan man hade uppnått vad man hade planerat från början. Samtliga spår från demon spelas in på nytt och kompletteras med dom 4 spår som saknades. I slutet på 2015 är allt klart för mixning och den färdiga skivan ser dagens ljus i början på 2017. Snacka om lång leveranstid ... :)

Man kan ana inspireration från band som t ex Yes, Genesis, Marillion med flera, men utan att kopiera. Istället har man lyckats skapa en egen mycket trevlig blandning av rock, blues och progressivt. Förutom Pelles grymma gitarrspel har man en formidabel sångare i Klas Ling. Övriga musiker har inget att skämmas för heller, så helheten är i toppklass. Jag hoppas verkligen att det inte ska behövas sju underverk och fyra mirakel för att man ska nå ut till den internationella publiken, för det är den här pärlan till skiva värd! :happyhappy:

Seiko 053 2018-05-08 (CD).jpg

Tillbaka
Topp