• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Kvällsklockan har gått på skiftet.
PSX_20180618_215450.jpg
 
Hamnade lite hastigt och lustigt på akuten med min sambo (inget allvarligt säger min medicinska ringa kunskap) och väntar på doktorn.
Jag han dock före avfärd få på mig morgondagens klocka. Då den nu bärs längre än planerat idag så får jag se hur jag gör i morgon :)
430BDFDE-D62E-4711-B787-BDE0DFE9A9BF.jpeg
 
Ett sånt där berg kallas kulle!
Skulle du stå på den där höjden där jag är, skulle du stå i en grop! :)
Nu var du taskig :( Fick kämpa mig upp och är extremt höjdrädd...

Fina bilder fick jag iaf. Tycker sånt är det roligaste med denna tråd, snarare än vilken klocka man har ;) Fina bilder med beskrivning på vad du och klockan gör får mer likes av mig än de som ska visa upp sin klocka bara.

Exempel: Så med min åsikt ser jag hellre typ en skön bild med nån som åker luftballong (för att ta ett exempel på cool aktivitet typ) med sin Casio F-91W än någon som dricker kaffe med sin Rolex DD. Men även tvärtom också, om man åker luftballong med sin Rolex får man en like av mig, men inte om man sitter med Casion och dricker kaffe. Blir så mycket "kolla min klocka" annars bara. Finns ju tråd för det också.
 
Det värmer en mjölkbondes hjärta att höra att mjölken är det viktigaste! Synd du glömde den. Har 1500 liter i tanken här men de hjälper ju inte dej:(

Va kul att höra att du är mjölkbonde, jag vill att du ska veta det, att ni är mina hjältar! Ni skulle ha bättre betalt från staten, vad fan händer ifall ingen tycker att det är värt mödan att håla på och slita som ni gör för kaffepengar, dag ut och dag in! Mjölk är livet och helt klart den godaste drycken som finns. keep up the good work @hepanter :);):cool:!
 
Senast ändrad:
Va kul att höra att du är mjölkbonde, jag vill att du ska veta det, att ni är mina hjältar! Ni skulle ha bättre betalt från staten, vad fan händer ifall ingen tycker att det är värt mödan att håla på slita som ni gör för kaffepengar, dag ut och dag in! Mjölk är livet och helt klart den godaste drycken som finns. keep up the good work @hepanter :);):cool:!
Tack Affe sånt här värmer i hjärtat på mig att få läsa! Du är med en hjälte som skriver detta. Ibland känns man bortglömd här ute på lantbruket.
Länge leve den svenskproducerade mjölken. Länge leve den öppna landsbyggden. Mvh
 
Vilka mysiga bilder!
Blir glad av att se fina kor som gillar sin husse!
Kul med vovve som hjälpreda!
Mamma påpekade alltid att rena kor mjölkar bättre, dina kossor mjölkar nog jättemycket!
Håller med @Affe om att ni är hjältar!
Tack så jätte mycket!! Blir glad av sånt här. Ja de är rena och fina och rena kor är lyckliga kor och lyckliga kor mjölkar bra:) Sen min fru kom hit till gården så har de blivit riktigt övergosiga:) Hunden är en viktig hjälpreda i arbetet. Är dock 12 år nu men har inte tagit pension än. Bättre arbetsmoral får man leta efter
 
Om ni som jag gillar Deep Purple, Rainbow, Whitesnake m fl liknande kan dagens skivtips definitivt vara något för er.

Voodoo Circle - Raised on Rock (2018)

Bandet bildades 2008 av den tyska gitarristen Alex Beyrodt, som ett sidoprojekt till Silent Force som han normalt spelade med. Tanken var att spela den typ av musik som hade påverkat honom mest som gitarrist, dvs liknande den som ovan nämnda band levererat. Tillsammans med musiker från Primal Fear, Sinner och Silent Force gav man ut den första skivan, Voodoo Circle, 2008. Det var dock med den andra skivan, Broken Heart Syndrome från 2011, som man började få framgångar. Två mindre bra skivor följde innan vi är framme vid dagens skivtips, som enligt mig är deras bästa såhär långt. Flera av deras skivor låter väldigt generiskt och lämnar inget bestående intryck, men med Raised on Rock fick man till ett eget stuk på typen av musik. Visst kan man ana influenserna, men mera som en grund än ett blekt plagiat. Bytet av sångare kan också ha påverkat positivt. Gillar du den här så ska du även prova Broken Heart Syndrome, men hoppa över dom andra tre ... ;)

IWC I 2018-06-19 (CD).jpg
 
Tillbaka
Topp