• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Idag får ni titta lite närmre på min YM med svart Rubber B.

YM_RB_black.jpg

Tusan, om inte en Submariner är en badklocka, vad är? :bored:
Täthetstesta den och bada på! (Undvik dock sand och stora vågor vid sandstrand, tenderar att sätta sig under dykringen!)
Jag håller med, men ändå inte.. Skulle det skita sig så vore det ganska surt o försöka hitta en ny tavla tex.. Läste om en incident på ett annat forum där en herre lekt med ungarna i trädgården och hade doppat klockan ner i 20cm djupt vatten.. Klockan hade tagit in vatten och när han märkte det så drog han ut kronan för att få ut fukten, då hade tavlan spruckit.. Detta var också en rödsub, tog honom ganska många månader innan han hittade en ny tavla och fick lämna in på service och samtidigt få tavlan bytt.. Slutsumman hamnade i krokarna vad en 16610 kostar :)

Jag håller med, men ändå inte.. Skulle det skita sig så vore det ganska surt o försöka hitta en ny tavla tex.. Läste om en incident på ett annat forum där en herre lekt med ungarna i trädgården och hade doppat klockan ner i 20cm djupt vatten.. Klockan hade tagit in vatten och när han märkte det så drog han ut kronan för att få ut fukten, då hade tavlan spruckit.. Detta var också en rödsub, tog honom ganska många månader innan han hittade en ny tavla och fick lämna in på service och samtidigt få tavlan bytt.. Slutsumman hamnade i krokarna vad en 16610 kostar :)

Därför köper du en vanlig vit 1680-tavla till dagarna på stranden.

Har den fräscha packningar och är täthetstestad ner till 200m så är det inte några problem. Jag duschar med min Royal Oak från mitt sjuttiotal, testad ner till sina 50 meter.

Tillbaka
Topp