• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Badkar, öl och The Sopranos som gäller just nu!
20140504_174315.jpg

Spot on! :D
Åkte lite båt igår och idag har jag simmat med sköldpaddor och provat telefonen under vatten, fungerade ypperligt :D
Har haft ett helt otroligt väder, hade aldrig vågat hoppas på detta väder faktiskt, åker ifrån GT imorrn och landar en sväng i Kuta innan jag åker mot Singapore för två dagar och sedan hem.. Internet ska bli rätt nice att få återse :)

Ha det så kul, vem kan avundas dig...Nej, tacka vet jag att sitta hemma och jobba - semester är inget för mig :cigar:

Då är vi två - bakfylla är inte kul...Fattar inte hur man kan bli dålig av så goda drycker...måste vara isen eller något av tilltuggen som är boven:sorry:

Den där förbannade isen! Hittade lite bilder från gårdagen precis. Jag tror jag kan ana varför det blev som det blev.

Vi var tre grabbar, och det skulle stänga snart. Så det kändes som en bra idé just då....

Och så fanns det öl på tunnelbanan också!

Ha det så kul, vem kan avundas dig...Nej, tacka vet jag att sitta hemma och jobba - semester är inget för mig :cigar:

Det roliga slutar den 10e då jag ska vara hemma igen :( Då har 20dagar på rymmen flutit undan och det är bara att se fram emot nästa äventyr, men som egen så gillar jag att jobba, så jag avundas dig lite, har faktiskt jobbat en hel del här frö att få ro i kroppen ;)

Galet vad underbart! :)

Jag var där 2010, då fanns det 5 gamla datorer med windows ME i ett "internetcafe". Hela ön (trawanga heter den?) delade samma telefonlina som låg utlagd på havsbotten mellan ön och Lombok och allting drevs på dieselgeneratorer som kunde lägga av när som helst... Helt fantastisk plats och hoppas inget har förändrats!

Hmm, lite har det nog förändrats. Bor till huvudsak gör vi på Trawanga men har varit till Meno och Air också. Internetuppkopplingen skulle jag kunna tro är på samma sätt idag men med lite utökad kapacitet, nu erbjuder iprincip alla hotell och restauranger fritt WiFi men hastigheten är väl 0,2mbit uppskattningsvis. Hotellet har kört sitt aggregat vid två tillfällen men annars har det faktiskt fungerat bra med elen, har varit några korta snabba avbrott per dag men inget märkvärdigt.

Var på Lombok i 5dagar innan vi kom hit till Gili och lite skillnad är det allt, det tråkiga med Indonesien överlag är allt jäkla skräp som bara ligger utspritt överallt. Och här på Gili hur man sköter djuren framförallt, tycker det är piss med fastkedjade apor och hästar som tuktas och piskas trots att det är 40grader varmt och dem får inget vatten eller liknande, förstör faktiskt en hel del för mig på dessa öar, tar som charmen ur det hela när man plågar djur.

Spot on! :D
Åkte lite båt igår och idag har jag simmat med sköldpaddor och provat telefonen under vatten, fungerade ypperligt :D
Har haft ett helt otroligt väder, hade aldrig vågat hoppas på detta väder faktiskt, åker ifrån GT imorrn och landar en sväng i Kuta innan jag åker mot Singapore för två dagar och sedan hem.. Internet ska bli rätt nice att få återse :)

Hm. Syrran jobbar ju där. Så om du hittar en Arg svensk tatuerad tjej på Scullywag så är chansen stor att det är hon :)

Tillbaka
Topp