• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

När Oboyen tar slut blir det lite sura miner men skulle kaffet ta slut så är ju risken för inbördeskrig överhängande. 90% av alla vuxna kommer att stå och skaka i ett hörn och vara förbannade, haha. :p
Det är bara att konstatera, de som har tumme med @sjökvist köper kaffet/ obojen och säljer långt över listpriset dagen efter dom har lagt vantarna på varan!
Helt normalt, eller!

image.jpg

Köper montageskruv

Funderar på var jag ska göra av farsans två båtmodeller som jag fick med mig hem igår, det sista som var kvar i hans hus.

Först ut är en (dammig) trämodell av Gladan, ett av två skolsegelfartyg i svenska flottan. Farsan behövde något att göra när han blev pensionär: :)
Gladan 2018-09-07 (1).jpeg

Gladan 2018-09-07 (2).jpeg

IWC A 2018-09-07 (Gladan).jpeg

Nummer två är en plastmodell av Thermopylae, en clipper som på 1800-talet fraktade gods från Kina och Australien till Europa. Minns faktiskt när jag och min far hjälptes åt att bygga den i början på 60-talet. Nåja, jag var inte gammal då så jag tittade väl mest på ... ;)
Thermopylae 2018-09-07 (1).jpeg

Thermopylae 2018-09-07 (2).jpeg

Senast ändrad:
Det är bara att konstatera, de som har tumme med @sjökvist köper kaffet/ obojen och säljer långt över listpriset dagen efter dom har lagt vantarna på varan!
Helt normalt, eller!
Oboyen hade jag inte haft problem att bunkra upp pallvis med i logen om jag vetat hur de skulle blivit och krängt långt över list pris:) bra mycket värre att kränga foder till stackars djurägare för 1500kr balen för att hålla liv i sina djur efter torkan.
Oboyen kan ju inte vara livsviktigt haha:)

Läser vad som blev Christopher Hitchens sista bok. Hitchens är så nära jag har kommit att ha en idol i vuxen ålder, inte bara för hans övertygelse att religion är roten till allt ont, utan för hans briljanta retorik och vältalighet. En ren njutning att titta på gamla intervjuer och debatter där han deltar.

IMG_20180907_150951.jpg

Funderar på var jag ska göra av farsans två båtmodeller som jag fick med mig hem igår, det sista som var kvar i hans hus.

Först ut är en (dammig) trämodell av Gladan, ett av två skolsegelfartyg i svenska flottan. Farsan behövde något att göra när han blev pensionär: :)
Gladan 2018-09-07 (1).jpeg

Gladan 2018-09-07 (2).jpeg

IWC A 2018-09-07 (Gladan).jpeg

Nummer två är en plastmodell av Thermopylae, en clipper som på 1800-talet fraktade gods från Kina och Australien till Europa. Minns faktiskt när jag och min far hjälptes åt att bygga den i början på 60-talet. Nåja, jag var inte gammal då så jag tittade väl mest på ... ;)
Thermopylae 2018-09-07 (1).jpeg

Thermopylae 2018-09-07 (2).jpeg
Gladan, kanske någon av mina vänner vill köpa den.De har upplevt att segla Gladan i verkligheten i sin ungdom// :)

Tillbaka
Topp