• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

GTG-dags!

Båda får åka med

IMG_20170126_161507_589.jpg

IMG_2198.JPG

Förundras över urmakeriet. Sorterade gamla lådor i en flytt i morse och hittade ett gammalt fickur, troligtvis kommet från min farfar (som var en prylsamlare) nån gång.
Drog upp det och det bara tickade igång. Får se hur gångreserven är men sen imorse håller det takten med sin yngre kollega iallafall. Klockan ska vara från 1933-36 nån gång av döma av serienumret. Inte värt många korvören, verkar finnas mängder av modellen kvar i livet men ändå ruskigt kul då den är i fint skick och jag inte äger nån Zenith i samlingen sen tidigare.
IMG_2195.JPG

IMG_2198.JPG

Förundras över urmakeriet. Sorterade gamla lådor i en flytt i morse och hittade ett gammalt fickur, troligtvis kommet från min farfar (som var en prylsamlare) nån gång.
Drog upp det och det bara tickade igång. Får se hur gångreserven är men sen imorse håller det takten med sin yngre kollega iallafall. Klockan ska vara från 1933-36 nån gång av döma av serienumret. Inte värt många korvören, verkar finnas mängder av modellen kvar i livet men ändå ruskigt kul då den är i fint skick och jag inte äger nån Zenith i samlingen sen tidigare.
IMG_2195.JPG
Städfynd likt detta kryddar tillvaron :)

Tillbaka
Topp