• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

På tåget mot Malmö efter en lång dag
IMG_20171023_202019.jpg

Haha nattbeater :D det är ju helt genialiskt! Får man fråga vad du kör som nattbeater? :D
Har kört skx007 ett bra tag sedan min gamla g-shock gav upp. Men tror snart jag får skaffa en ny för quartz och lyse är bra funktioner för nattklockan. Då det inte går att dra upp SKX manuellt så är den egentligen inte att föredra, om man inte använder den på dagen också dvs :)

Två månader till julafton och dags för ytterligare en gamling (77 år) som kan fortfarande ... ;)

Manfred Mann's Earth Band - Messin' (1973)

Manfred Mann, eller Manfred Lubowitz som han egentligen heter, har haft tre olika karriärer efter att han flyttade från Sydafrika till England 1961:
  • Manfred Mann: En band som bara hade hans namn. Man hade stora framgångar under andra halvan av 60-talet med hits som Pretty Flamingo och Mighty Quinn, den senare en Bob Dylan-cover som fortfarande finns med i låtlistan vid livespelningar.
  • Manfred Mann Chapter Three: Ur resterna av Manfred Mann bildade han 1969 denna jazz-rockgrupp som bara släppte två skivor då framgångarna uteblev.
  • Manfred Mann's Earth Band: Efter en snabb ombildning igen 1971 så såg den här gruppen dagens ljus och är fortfarande verksamma, om än inte i samma omfattning som tidigare.
Den sistnämnda gruppen är väl den som är mest känd för dom flesta, främst för sina covers på Bruce Springsteens Spirit in the Night (1975) och Blinded by the Light (1976). Inget fel på dom låtarna eller skivorna dom är med på, men jag föredrar ett par tidigare skivor. Dagens skiva är den andra med Earth Band och den skiva där dom hittade sin egen stil. Dessutom var Mick Rogers fortfarande kvar på gitarr och sång, en musiker som jag verkligen uppskattar. Hans gitarrspel tillsammans med Manfred Mann's orgel och syntar skapar en tung bluesrock som är grymt bra och ganska unik. Gillar du den här skivan, prova även The Good Earth som kom året efter. Minst lika bra ... :happyhappy:

IWC A 2017-10-24 (small).jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp