• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Konstaterar att jag har fel datum :banghead:
C81329B3-DE94-4BE6-ACC7-17B484B6FECF.jpeg

Huva!gott att det gick väl med dig!
Ja verkligen, tackar för omtanken! Va minst sagt en otrevlig upplevelse.
Imorgon blir att städa upp allt splitter. Fullt inne i hytten och i bakvagnen på traktorn vill inte riskera att de ska kunna ramla ner från traktorn i fodret, livsfarligt ifall kossorna får i sig glas. Så blir en mycket noggrann rengöring innnan man kan pressa igen. Måste i vilket fall vänta på ny ruta. Svårt att få bort precis allt glas dock:/

Imorgon blir att städa upp allt splitter. Fullt inne i hytten och i bakvagnen på traktorn vill inte riskera att de ska kunna ramla ner från traktorn i fodret, livsfarligt ifall kossorna får i sig glas. Så blir en mycket noggrann rengöring innnan man kan pressa igen. Måste i vilket fall vänta på ny ruta. Svårt att få bort precis allt glas dock:/
Ja om man får lite glas över sig själv går ju men som du säger hemskt om det kommer med i fodret!fy hemska tanke.

Skönt att allt gick bra så får du försöka sova gott inatt så du inte missar något splitter i fodret. Kan tänka mig att man blir maniskt noggrann när man gör en sådan uppgift :eek:

Hoppas verkligen du får bort allt glas och att ditt foder är rent för kossorna skull! Kommer ihåg när jag var liten och åkte med min mammas släktingar i köpings trakten som var bönder när de slog gräs och eller tröskade. minnen från ungdomens sommar dagar :)

Hoppas verkligen du får bort allt glas och att ditt foder är rent för kossorna skull! Kommer ihåg när jag var liten och åkte med min mammas släktingar i köpings trakten som var bönder när de slog gräs och eller tröskade. minnen från ungdomens sommar dagar :)
Den sista balen jag gjorde skar jag upp plasten på och kasserade. Tråkigt när de är värda mer än 600kr st men ville inte riskera något. De kan finnas spår av glas i den även om jag inte tror det men vill va på den säkra sidan. Hamna massa glas i strängen också och de får jag låta bli att köra

Ni vet ju att man får en klocka om man gör en rotfyllning hos tandläkaren, eller hur:

https://klocksnack.se/threads/tröst-efter-rotfyllning.12704/
https://klocksnack.se/threads/jag-var-till-tandläkaren-igen.12914/

Förväntansfull gick jag dit idag igen för samma sak, men något gick fel. Nog blev det en klocka alltid, men åt min fru ... :banghead:
Certina 2018-10-01.jpeg

Lite skillnad mot hennes tidigare, 42 mot knappt 35. Är inte färdig än så jag kanske får något också till slut ... ;)
Certina + Fortis 2018-10-01.jpeg
Härlig tavla på Certinan iaf!

Ni vet ju att man får en klocka om man gör en rotfyllning hos tandläkaren, eller hur:

https://klocksnack.se/threads/tröst-efter-rotfyllning.12704/
https://klocksnack.se/threads/jag-var-till-tandläkaren-igen.12914/

Förväntansfull gick jag dit idag igen för samma sak, men något gick fel. Nog blev det en klocka alltid, men åt min fru ... :banghead:
Certina 2018-10-01.jpeg

Lite skillnad mot hennes tidigare, 42 mot knappt 35. Är inte färdig än så jag kanske får något också till slut ... ;)
Certina + Fortis 2018-10-01.jpeg
Hoppas hon blir nöjd. :). Du får trösta dig med en fin flaska whisky istället ;)

Tillbaka
Topp