• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Husse

Patek
Bortsett från avståndet till Skåne! ;)

Ja, det har du rätt i! Jag tycker att jag befinner mig för långt ifrån Skåne och jag bor 20 minuters bilfärd från gränsen. :sorry:
Naturligtvis har du rätt @jabla!
Lite jobbigt att inse fakta, här från mitten av Sverige, är det 107 mil till Malmö.
Från Malmö till Zürich är det 120 mil!
Tur att KS finns!
Då får vi i alla fall slänga käft med varandra och avundas varandras klockor! :)
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Tittat på Tornerspel :)
18B09FC5-52CB-40BA-A4BE-2DF940EB5359.jpeg
C8E8E608-4819-4A1F-87E7-92C580B2C84F.jpeg
716EC29A-E167-4034-BEEE-2AC23EEBE6B8.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Dags för lite engelsk folkrock idag tror jag: ;)

Strawbs - Bursting at the Seams (1973)

Bandet bildades redan 1964 av låtskrivaren, gitarristen och sångaren Dave Cousins. I början spelade man andras bluegrasslåtar men ganska snart började man ta in mer och mer av Cousins egenskrivna låtar. Medlemmarna runt Cousins varierade över åren med kortare eller längre inhopp av t ex Sandy Denny (senare i Fairport Convention) och Rick Wakeman (senare i Yes). 1968 lyckades man få ett skivkontrakt som gav oss ett antal album som inte sålde så bra. Det var först 1972 när Dave Lambert (gitarr, sång) kom med i bandet som det började hända saker på riktigt. Den ganska snälla folkrocken blev helt plötsligt lite tuffare och den första skivan med Lambert (dagens tips) blev en stor framgång, mycket tack vare singlar som Lay Down, Part of the Union och Stormy Down. Bytet av medlemmar fortsatte men nu med Cousins och Lambert som fast punkt. 1974 kom albumet Hero and Heroine och året efter Ghosts, som båda blev stora framgångar. Inte helt enkelt att välja en av dessa klassiska Strawbsskivor, då alla tre är riktigt bra. Till slut fick det bli den första, då den representerar deras internationella genombrott.

Bandet har gett ut otaliga studio- och liveskivor sen dess, men få kommer i närheten av dom tre jag nämnde ovan. Över 50 år senare är man fortfarande verksamma och man är just nu ute på en turné i USA.

IWC A 2019-08-06 (CD).jpg


Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/1qEiYH6MnhGJRBidGcmpE0
 
Topp