• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Läckagetest, check.

IMG_20200530_144908.jpg

Då var man farsa... helt sjukt. Denna klocka ska hon få när hon blir äldre, om hon vill ha den.
00A158D7-FE76-4090-A795-51BEAAC995B5.jpeg

Det bästa och finaste med KS. Man får vara med vid de stora ögonblicken. Ibland är det sorg, men nu är det den största glädjen.
Ett stort grattis till dig och din partner och lyckönskningar till den lilla att det ska vara ett fantastiskt liv som väntar.

Riktigt häftig!
Jag har dålig koll på De Bethune, men jag har för mig att jag läste om något verk de hade med riktigt lång power reserve. Hur lång är det i denna? Otroligt vacker. Skulle gärna se en bild på baksidan också :)
Det är en liten independent som tillverkar ca 150 klockor per år. De är rätt unika då de tillverkar i princip allt in-house med en massa egna patent. Allt från olika balanshjul till egna fjädrar mm.

Denna ser ut att ha sex dagars power reserve. Roligast feature är månfasen i 3d på framsidan. Här är dock baksidan som du bad om. Trevlig puts på det mesta. :)

2062DC4E-C4F2-4450-842A-F0DCFF58B56E.jpeg

Inte nu men tidigare. Kollat till stugan en sväng. Allt är som vanligt och fortfarande dålig/ingen täckning där ute, på gott och ont. :)
A1D58A94-9653-4B22-96B3-410C585200DC.jpeg
D6197F23-EF5A-4143-B948-B4446B19AB3E.jpeg

Tyckte jag körde på en orm så var tvungen att backa för att titta.. och mycket riktigt.. enligt mig ingen större förlust men tråkigt för ormen :(
Någon som har koll på ormar och vet vad det är? Svart huggorm? Snok?
7E0BAC6F-A952-4FED-A894-665FA487DCF3.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp