• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Sitter ute
6C3EACF3-BEB5-49DA-881F-B22D9C0C8CC4.jpeg

Kan relatera - även om jag inte tagit mig längre än till tredje själv

AE39EC1A-1DD9-4532-AC0B-AF62241877DD.jpeg
Blev full i skratt av din tröja.
Avd konstiga associationer!
Minns -90 talet. Vi spelade i Hede folkpark nån midsommar samtidigt som Dia Psalma var där. Gick och morsade på dom i deras buss strax efter 02:00 på natten. Kom tillbaka till grabbarna halv tre på lördag!
Blev nästan anmäld som försvunnen! 😃

Som jag upfattar det:
Kvittot du fick visar att klockan kan hantera vakuum, dvs glaset poppar inte ur om den utsätts för undertryck.
Det visar också att glaset buktar in när det utsätts för <något> tryck. Samt att glaset behåller inbuktningen under minuten de testade. M a o är klockan tät till det tryck de testade den till (annars skulle glaset fjädrat ut, vilket maskinen hade märkt av). Men vilket tryck det faktiskt är går inte att svara på utifrån den info som finns på lappen.
Tack snälla för din hjälp!
Var förbi hos en betydligt mer erfaren klockhandlare som kunde testa och ge mer info!

Tillbaka
Topp