I vintageavdelningen blir det självklart att vi skryter/berättar/presenterar/diskuterar äldre ur. Frågan om vad som är ett vintageur kommer upp då och då och personligen tycker jag det är ett ur där åldern innebär ett positivt värde. Fuskar ibland själv, när jag tycker designen är utdaterad. Känner mig själv rebellisk när det handlar om 80-talsur och har närmat mig 90-tal om de är omoderna ur eller ytterst lika originalet. Rolex blir snabbt diskvalificerade enligt mig då de i mångt och mycket satte standarden för det moderna uret lite för tidigt. När vi går in på 80-tal och närmar oss 90-tal blir det svårt att avgöra vad som är bra och vad som är dålig vintage. Rolex är alltid dyrt men övrigt?
Dela gärna vad som är vintage eller ej, vilket är ditt modernaste vintageur? Mitt är kanske det nedanför, osäker på ålder på övriga. Omodern men ändå stilren och någorlunda trendsättande.
Dela gärna vad som är vintage eller ej, vilket är ditt modernaste vintageur? Mitt är kanske det nedanför, osäker på ålder på övriga. Omodern men ändå stilren och någorlunda trendsättande.