• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad händer på baksidan då?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
JoberMan skrev:
Josef B skrev:
Hehe skum lirare den där JE. Han måste mest vara ute för att provocera :) Fin klocka iaf.
Allcarligt talat så tror jag inte att han vill provocera. Han är ingen provokatör. Han är ett litet barn i en gammal mans kropp och känner sig fortfarande kränkt över att han inte emottogs med tillbörlig respekt när han gjorde entré på KS.

För den historielöse:
http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?t=1068

En vuxen person lämnar bara ett forum som inte passar honom eller henne. Ett litet barn vill gärna att alla ska böna och be om att stanna kvar.
Smutskasta inte min idol JE! Den mannen har tillfört mer än de flesta här, mig inräknat. Synd när vissa gör det personligt och leder en häxjakt.
 

wwjbd

Omega
Baksidan? Det är väl Stockholm som avses då eller? :mrgreen:
Här på framsidan är det smörgåstårta och rosévin som händer iaf hemma hos mig! :D

Skål på er!
 

vonhall

Rolex
Zed skrev:
Förstår inte riktigt denna skadeglädje som frodas här på KS. Åtminstone jag hyser stor tacksamhet till Tony för alla år han drev gamla TTT och förde samman alla som sitter på KS idag.

Att det är lite "äldre" klimat på TTT är för mig acceptabelt, båda forumen har sin charm och sin plats. Jag hoppas att båda lever vidare med sin medlemsskara.
+1
 

Johan M

Cartier
Zed skrev:
Förstår inte riktigt denna skadeglädje som frodas här på KS. Åtminstone jag hyser stor tacksamhet till Tony för alla år han drev gamla TTT och förde samman alla som sitter på KS idag.

Att det är lite "äldre" klimat på TTT är för mig acceptabelt, båda forumen har sin charm och sin plats. Jag hoppas att båda lever vidare med sin medlemsskara.

+1

Jag läser på båda forumen och det är betydligt oftare "vi-mot-dem"-trådar/inlägg på KS än det är där. Det är tråkigt och väldigt onödigt men tyvärr ganska vanligt, inte bara i klocksvängen.
 

Bruset

Panerai
härligt när det hettar till lite. alldeles för mkt politiskt korrekta kommentarer och medhårsstrykande överlag. mer kontroversiella åsikter välkomnas (tänk glenn hysén -90, när sverige åker ur VM - ”Det här va ju kuken, nu ska jag ta och supa mig kanon på midsommar”). stå på dig JoberMan
/högt i tak och ordet är fritt
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
ALLA sorters klockmodeller (nåja, fake, Theorema osv. göra sig icke besvär) är välkomna med öppna armar här på KS.

Och nu, elefanten i rummet.
Jag ser inga problem med att det finns två forum.
Vi har bättre flyt och aktivitet på diskussioner, TTT har för tillfället mer altivitet på Köp&sälj - det är i alla fall vad jag tror (har inga siffror på det).

Min ambition är att vi ska bli bäst, på allt!
Jag hoppas att de har samma sunda ambition.
På så sätt ökar vi kvaliteten för klockintresserade i Sverige, tillsammans.


Och nu en liten teaser... Det kommer mera! ;)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tillhör dem som skrev i JE:s tråd. Då jag vet att han har dussinet Rolex tyckte jag det var uppfriskande att läsa att han uppmuntrade pluralism inom intresset.
Här på KS, som jag för övrigt har mycket nöje av, har det ju florerat trådar med frågeställningar som Omega vs Rolex e t c.
Personligen har jag litet intresse av att läsa adolesent författade inlägg av "vi är dom bästa" typ. Sannings-ägare är det värsta som finns.
Dessutom så kan jag konstatera att mer negativt skrivs här om TTT än tvärtom. Jag gillar verkligen KS så jag tycker det är trist och vanhedrande.
Mvh


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här är mina 5 cent
1 Jag har nog postat totalt 2 inlägg på gamla TTT och läst i totalt 15min. Hur ett så omodernt forum kunnat vara så populärt är för mig en gåta.
2 Det verkar finnas en del gamla konflikter från den tiden som ligger kvar och skräpar under sängen. Städa upp de, eller glöm bort de är mitt råd.
3 KS har satsat på att skapa gemenskap och drivarna bakom tar en icke ägande roll av forumet.
Medlemmarna är forumet och drivarna utvecklar det i någorlunda tysthet med få bannar (tror jag) och lite ingripande i allmänhet.
4 Nya TTT marknadsförs som två personers/ägares forum, vilket för mig är 1800-tals tänk.
5 Ja, det finns mycket "Rolex är bäst" tendenser här, men det gäller även andra märken och jag har YTTERST sällan (troligtvis aldrig) läst trådar på KS som handlar om att ett specifikt märke är kass.
6 Vad som händer på TTT skiter jag i. Postar/läser aldrig där och missunnar ingen annan välgång.
7. Alla forum har sin egen atmosfär. Medlemmarna är bara människor och alla människor kan man inte älska. Deal with it.
 

oscaroscar

Panerai
Jag är grymt nyfiken på vad som hände när TTT bytte plattform, när KS skapades.
Jag missade intrigerna helt på gamla gula TTT (även om ja hängde där) - någon som vill upplysa om vad som hänt, varför de blivit ett <vi och dom>tänk? Vad var de TTT censurerade?

Sry för OT men ja behöver lite historielektion här..
 

David

Bödeln
oscaroscar skrev:
Jag är grymt nyfiken på vad som hände när TTT bytte plattform, när KS skapades.
Jag missade intrigerna helt på gamla gula TTT (även om ja hängde där) - någon som vill upplysa om vad som hänt, varför de blivit ett <vi och dom>tänk? Vad var de TTT censurerade?

Sry för OT men ja behöver lite historielektion här..

TTT använde en lika obeskrivligt som obegripligt dålig plattform (se www.paneristi.com för ett livs levande exempel) som användare hade klagat på i åratal. Det fanns andra forum, men de var döda eftersom all aktivitet fanns på TTT, av gammal vana, antar jag. När KS startades togs en tråd som informerade om det nya forumets existens bort helt utan förklaring. Jag gissar att en hel del av föraktet bottnar i dessa två faktum.
 

oscaroscar

Panerai
David skrev:
oscaroscar skrev:
Jag är grymt nyfiken på vad som hände när TTT bytte plattform, när KS skapades.
Jag missade intrigerna helt på gamla gula TTT (även om ja hängde där) - någon som vill upplysa om vad som hänt, varför de blivit ett <vi och dom>tänk? Vad var de TTT censurerade?

Sry för OT men ja behöver lite historielektion här..

TTT använde en lika obeskrivligt som obegripligt dålig plattform (se http://www.paneristi.com för ett livs levande exempel) som användare hade klagat på i åratal. Det fanns andra forum, men de var döda eftersom all aktivitet fanns på TTT, av gammal vana, antar jag. När KS startades togs en tråd som informerade om det nya forumets existens bort helt utan förklaring. Jag gissar att en hel del av föraktet bottnar i dessa två faktum.
Okej, så KS har funnits ett litet tag längre alltså? Trodde det var tvärtom.

Jag känner mig ensam om att tycka att gamla plattformen va charmig. Har hängt på forum i flera år så ett sånt här forum är ju mest naturligt, men därför tyckte jag också att TTTs gamla var gammaldags och mysigt på något vis :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
oscaroscar skrev:
Har hängt på forum i flera år så ett sånt här forum är ju mest naturligt, men därför tyckte jag också att TTTs gamla var gammaldags och mysigt på något vis :D

På samma sätt som ett 54k modem är charmigt i förhållande till 100MBit lina... :|
För mig finns det ingenting som är charmigt med dåliga gränssnitt.
 

topboy

Breitling
Hänger inte med i den här diskussionen riktigt. Ni gillar inte TTT och bryr er inte men ändå skriver ni gång på gång om hur dåliga dom är och hur bra ni är. Verkar som ni behöver dem. Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4. KS är mer en klubb där man blir med om man postar så mycket som möjligt (om vad som helst) medan TTT verkar vara ett lite tyngre lurker-forum. Tyngre i bemärkelsen att de som är där verkar, notera verkar, vara något mer, vad ska man säga, "vi som känner alla i klocksvängen och träffas på hemliga ställen med väskorna fulla med klockor som andra inte ens har mage att drömma om". Jag säger inte att det är fel. Jag tror båda ställena har sin plats. Att bitterheten mot TTT hänger på något inlägg som tagits bort låter långsint och jävligt barnsligt. Tyvärr är känslan här att man inte är välkommen om man inte tar hela paketet, inklusive TTT-agget. Men det är väl så det funkar kanske, vad vet jag. Det enda jag tycker mig se här är att man är välkommen om man är jävligt grabbig, kommer från sthlm, ställer en massa dumma, självklara frågor och fjäskar med "ledningen".
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
topboy skrev:
Hänger inte med i den här diskussionen riktigt. Ni gillar inte TTT och bryr er inte men ändå skriver ni gång på gång om hur dåliga dom är och hur bra ni är. Verkar som ni behöver dem. Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4. KS är mer en klubb där man blir med om man postar så mycket som möjligt (om vad som helst) medan TTT verkar vara ett lite tyngre lurker-forum. Tyngre i bemärkelsen att de som är där verkar, notera verkar, vara något mer, vad ska man säga, "vi som känner alla i klocksvängen och träffas på hemliga ställen med väskorna fulla med klockor som andra inte ens har mage att drömma om". Jag säger inte att det är fel. Jag tror båda ställena har sin plats. Att bitterheten mot TTT hänger på något inlägg som tagits bort låter långsint och jävligt barnsligt. Tyvärr är känslan här att man inte är välkommen om man inte tar hela paketet, inklusive TTT-agget. Men det är väl så det funkar kanske, vad vet jag. Det enda jag tycker mig se här är att man är välkommen om man är jävligt grabbig, kommer från sthlm, ställer en massa dumma, självklara frågor och fjäskar med "ledningen".

Det där var ju faktiskt ett väldigt roligt inlägg! :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
topboy skrev:
Hänger inte med i den här diskussionen riktigt. Ni gillar inte TTT och bryr er inte men ändå skriver ni gång på gång om hur dåliga dom är och hur bra ni är. Verkar som ni behöver dem. Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4. KS är mer en klubb där man blir med om man postar så mycket som möjligt (om vad som helst) medan TTT verkar vara ett lite tyngre lurker-forum. Tyngre i bemärkelsen att de som är där verkar, notera verkar, vara något mer, vad ska man säga, "vi som känner alla i klocksvängen och träffas på hemliga ställen med väskorna fulla med klockor som andra inte ens har mage att drömma om". Jag säger inte att det är fel. Jag tror båda ställena har sin plats. Att bitterheten mot TTT hänger på något inlägg som tagits bort låter långsint och jävligt barnsligt. Tyvärr är känslan här att man inte är välkommen om man inte tar hela paketet, inklusive TTT-agget. Men det är väl så det funkar kanske, vad vet jag. Det enda jag tycker mig se här är att man är välkommen om man är jävligt grabbig, kommer från sthlm, ställer en massa dumma, självklara frågor och fjäskar med "ledningen".
?

Jag är inte från Stchlm, jag fjäskar inte med ledningen, äger ingen Rolex eller har inget agg gentemot TTT. Men här har jag alltid känt mig välkommen, dom skönaste och mest intressanta debbatörerna är aktiva här på Klocksnack, men det är inte något illa riktat mot TTT. Däremot fick jag känslan att jag inte riktigt lyckades göra mig hemmastadd på gamla TTT pga av mycket negativitet och att man verkligen var tvungen att tänka efter innan man postade.. Men som sagt jag respekterar både TTT och dess användare...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Denke skrev:
topboy skrev:
Hänger inte med i den här diskussionen riktigt. Ni gillar inte TTT och bryr er inte men ändå skriver ni gång på gång om hur dåliga dom är och hur bra ni är. Verkar som ni behöver dem. Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4. KS är mer en klubb där man blir med om man postar så mycket som möjligt (om vad som helst) medan TTT verkar vara ett lite tyngre lurker-forum. Tyngre i bemärkelsen att de som är där verkar, notera verkar, vara något mer, vad ska man säga, "vi som känner alla i klocksvängen och träffas på hemliga ställen med väskorna fulla med klockor som andra inte ens har mage att drömma om". Jag säger inte att det är fel. Jag tror båda ställena har sin plats. Att bitterheten mot TTT hänger på något inlägg som tagits bort låter långsint och jävligt barnsligt. Tyvärr är känslan här att man inte är välkommen om man inte tar hela paketet, inklusive TTT-agget. Men det är väl så det funkar kanske, vad vet jag. Det enda jag tycker mig se här är att man är välkommen om man är jävligt grabbig, kommer från sthlm, ställer en massa dumma, självklara frågor och fjäskar med "ledningen".

Det där var ju faktiskt ett väldigt roligt inlägg! :D

+1 (fjäsk) Välkommen till KS, topboy!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
topboy skrev:
Hänger inte med i den här diskussionen riktigt. Ni gillar inte TTT och bryr er inte men ändå skriver ni gång på gång om hur dåliga dom är och hur bra ni är. Verkar som ni behöver dem. Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4. KS är mer en klubb där man blir med om man postar så mycket som möjligt (om vad som helst) medan TTT verkar vara ett lite tyngre lurker-forum. Tyngre i bemärkelsen att de som är där verkar, notera verkar, vara något mer, vad ska man säga, "vi som känner alla i klocksvängen och träffas på hemliga ställen med väskorna fulla med klockor som andra inte ens har mage att drömma om". Jag säger inte att det är fel. Jag tror båda ställena har sin plats. Att bitterheten mot TTT hänger på något inlägg som tagits bort låter långsint och jävligt barnsligt. Tyvärr är känslan här att man inte är välkommen om man inte tar hela paketet, inklusive TTT-agget. Men det är väl så det funkar kanske, vad vet jag. Det enda jag tycker mig se här är att man är välkommen om man är jävligt grabbig, kommer från sthlm, ställer en massa dumma, självklara frågor och fjäskar med "ledningen".
Inte för att vara sån, men jag har inget TTT-agg och bor ABSOLUT inte i Stockholm. Malmö!
Och jag är den enda som kan dra pluggen för Klocksnack, och stänga ner för gott om jag skulle vilja.

Dina fördomar stämmer inte.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vadå fjäskar för ledningen?!? Jag kan inte rå för att jag har känslor för Denke,Spencer och Daviden som skulle få vem som helst att rodna! Det är ju inget fjäsk det är en naturlag! :cool:

Edit... Oj.. Kanske ska ta det lite lugnare med rödtjutet på fredagarna... ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Denke skrev:
topboy skrev:
Hänger inte med i den här diskussionen riktigt. Ni gillar inte TTT och bryr er inte men ändå skriver ni gång på gång om hur dåliga dom är och hur bra ni är. Verkar som ni behöver dem. Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4. KS är mer en klubb där man blir med om man postar så mycket som möjligt (om vad som helst) medan TTT verkar vara ett lite tyngre lurker-forum. Tyngre i bemärkelsen att de som är där verkar, notera verkar, vara något mer, vad ska man säga, "vi som känner alla i klocksvängen och träffas på hemliga ställen med väskorna fulla med klockor som andra inte ens har mage att drömma om". Jag säger inte att det är fel. Jag tror båda ställena har sin plats. Att bitterheten mot TTT hänger på något inlägg som tagits bort låter långsint och jävligt barnsligt. Tyvärr är känslan här att man inte är välkommen om man inte tar hela paketet, inklusive TTT-agget. Men det är väl så det funkar kanske, vad vet jag. Det enda jag tycker mig se här är att man är välkommen om man är jävligt grabbig, kommer från sthlm, ställer en massa dumma, självklara frågor och fjäskar med "ledningen".

Det där var ju faktiskt ett väldigt roligt inlägg! :D

Håller med! :D (fjäsk)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Aurum skrev:
Smutskasta inte min idol JE! Den mannen har tillfört mer än de flesta här, mig inräknat. Synd när vissa gör det personligt och leder en häxjakt.

+1 Jober o JE verkar ha nån gammal beef som ingen av dem kan släppa och båda är väldigt måna om att söka stöd...

...get over it, drama queens...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
topboy skrev:
Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4.

Jag tror du missar en grej här. Det jag syftade på var EXEMPELVIS att det står att man får mail från Tony när man får PM eller notifieringsmail från TTT. Det indikerar för mig att forumet inte är medlemmarnas, utan ägarnas, vilket för mig skapar en väldigt underlig stämning som jag aldrig sett på något annat forum. Och tro mig, jag hänger inte bara på KS.

En annan grej är det här med fjäsket. KS har uppenbarligen en hel del träffar, där medlemmar träffas och har väl haft det även innan KS startades? Det har lett till att framför allt stockholmarna känner varandra på ett personligt plan. När man först blir medlem på KS, kan detta säkert tolkas som att KS är klubben för inbördes beundran, där man måste bo i Stockholm, äga Rolex och äta kallskuret, samt fjäska för drivarna för att få vara med i klubben.

Om man är lite mer storsint, så ser man det för vad det verkligen är, nämligen att det finns ett gäng personer som genom forumet lärt känna varandra på ett personligt plan. Det innebär inte att man måste äta kallskuret och bo i Stockholm för att bli en del av KS. Jag kommer med största sannolikhet aldrig att gå på en GTG, vare sig i Stockholm eller i GBG, men jag känner ändå att jag har här att göra. Inte för att jag gillar kallskuret, eller för att jag idoliserar drivarna, utan för att jag gillar klockor. Klocksnack kretsar kring klockor och medlemmarna, inte ägarna.
 
yonsson skrev:
Om man är lite mer storsint, så ser man det för vad det verkligen är, nämligen att det finns ett gäng personer som genom forumet lärt känna varandra på ett personligt plan.

Stämmer bra, jag har fått många kompisar genom KS, och vi har blivit ett skönt gäng som träffas regelbundet och faktiskt inte bara folk från Stockholm utan även andra delar av landet har slutit upp vid ett flertalet tillfällen...

Sedan har det faktiskt varit GTGs i götet vid några tillfällen :shock:

Det blir vad man gör det till som med allting annat...
 
Topp