• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad händer på baksidan då?

Ministern

Founder
2-Faktor
masterkiller skrev:
yonsson skrev:
Om man är lite mer storsint, så ser man det för vad det verkligen är, nämligen att det finns ett gäng personer som genom forumet lärt känna varandra på ett personligt plan.

Stämmer bra, jag har fått många kompisar genom KS, och vi har blivit ett skönt gäng som träffas regelbundet och faktiskt inte bara folk från Stockholm utan även andra delar av landet har slutit upp vid ett flertalet tillfällen...

Sedan har det faktiskt varit GTGs i götet vid några tillfällen :shock:

Det blir vad man gör det till som med allting annat...


Vi får ju inte heller glömma att vi har RicVin som kör ett "One mans quest" och försöker sprida konceptet GTG över Sverige! :D
 

David

Bödeln
yonsson skrev:
Det jag syftade på var EXEMPELVIS att det står att man får mail från Tony när man får PM eller notifieringsmail från TTT. Det indikerar för mig att forumet inte är medlemmarnas, utan ägarnas, vilket för mig skapar en väldigt underlig stämning som jag aldrig sett på något annat forum.

Det blir inte mycket tydligare än topp-bannern, "Axelzons forum för klockfreaks".
 

topboy

Breitling
yonsson skrev:
topboy skrev:
Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4.

Jag tror du missar en grej här. Det jag syftade på var EXEMPELVIS att det står att man får mail från Tony när man får PM eller notifieringsmail från TTT. Det indikerar för mig att forumet inte är medlemmarnas, utan ägarnas, vilket för mig skapar en väldigt underlig stämning som jag aldrig sett på något annat forum. Och tro mig, jag hänger inte bara på KS.

En annan grej är det här med fjäsket. KS har uppenbarligen en hel del träffar, där medlemmar träffas och har väl haft det även innan KS startades? Det har lett till att framför allt stockholmarna känner varandra på ett personligt plan. När man först blir medlem på KS, kan detta säkert tolkas som att KS är klubben för inbördes beundran, där man måste bo i Stockholm, äga Rolex och äta kallskuret, samt fjäska för drivarna för att få vara med i klubben.

Om man är lite mer storsint, så ser man det för vad det verkligen är, nämligen att det finns ett gäng personer som genom forumet lärt känna varandra på ett personligt plan. Det innebär inte att man måste äta kallskuret och bo i Stockholm för att bli en del av KS. Jag kommer med största sannolikhet aldrig att gå på en GTG, vare sig i Stockholm eller i GBG, men jag känner ändå att jag har här att göra. Inte för att jag gillar kallskuret, eller för att jag idoliserar drivarna, utan för att jag gillar klockor. Klocksnack kretsar kring klockor och medlemmarna, inte ägarna.

Tack Yonsson. Detta är det första inlägget med substans och förklaring på agget mot TTT jag sett här. Du borde få ordet oftare. I see your point och har full respekt för detta. Självklart hänger man där man känner sig hemma, inget snack om det. Undrar ändå inte om man ska se uttrycket "Axelsons forum för klockarens" som ett kulturminnesuttryck. När han drog igång såg det lite annorlunda ut på nätet. Tror inte han är mer maktgalen än ledningen här.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sedan har det faktiskt varit GTGs i götet vid några tillfällen :shock:

Det blir vad man gör det till som med allting annat...[/quote]


Vi får ju inte heller glömma att vi har RicVin som kör ett "One mans quest" och försöker sprida konceptet GTG över Sverige! :D[/quote]

You bet! I veckan är det Östergötland som gäller, tyvärr vet jag inte än om det blir ngn övernattning. Om inte så spricker GTG planerna denna gång. Veckan därpå ligger Örebro risigt till. To be continued...
 

David

Bödeln
RicVin skrev:
You bet! I veckan är det Östergötland som gäller, tyvärr vet jag inte än om det blir ngn övernattning. Om inte så spricker GTG planerna denna gång. Veckan därpå ligger Örebro risigt till. To be continued...

Det är ju utmärkt! Vilken kväll är det i så fall som är aktuell? Vad sägs om en GTG på De Klomp?
 

trumpetera

Panerai
Jag har inga problem med att herr A står som-och är ägare till- TTT.

Forumen har utvecklats till att bli olika, och i mina ögon komplettera varann. I varje fall för mig.

Sedan glömmer jag inte de år då TTT var det enda svenska forumet av någon betydelse. Jag lärde mig mycket, och hade väldigt trevligt där.

Nu finns det två.

Det är bara att se som något positivt, tycker jag!

Det där med tråden om KS's öppnande som försvann, hade jag ingen koll på, men är det verkligen hela världen?

Personligen tittar jag in på båda forumen- av någon anledning har mitt högst blygsamma postande endast förekommit här, av ingetsomhelst skäl.

Det här med vi/dom får litet av ett löjets skimmer över sig, tycker jag.

Skål, och gonatt!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Trumpetera skrev:
Det där med tråden om KS's öppnande som försvann, hade jag ingen koll på, men är det verkligen hela världen?
Det var jag som skrev den tråden, och nej det är inte hela världen. Vittnar väl mer om ett grumligt omföme att ta bort den. Jag har heller inga problem med vem som står som avsändare i deras mail.

Den här tråden startade jag för att kommentera en tråd på det andra forumet där några tråkiga personer gnisslade tänder över det här forumet.

Vad gäller tramset om Rolex så är det inte något nytt trams. Även det andra forumet har beskyllts för samma sak vid ett otal ggr tidigare och det har nog mer att göra med vissa personers agg mot märket än något annat.

Ett exempel
http://www.network54.com/Forum/594638/t ... E4kning---
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har knappt varit inne på TTT sista månaderna, och det beror mest på att det verkar lite "lugnare". Med det menar jag att det inte händer så mkt där, lite som ett väntrum hos tandläkaren :D

Tycker KS är en frisk fläkt med en samling profiler som håller liv i forumet. Utöver de finns det ett gäng stabila postare som oxå bidrar till att forumet är levande. Håller ej med om att man måste äga rolex och bo i Sthlm (även om jag själv gör det...). Rent statistiskt sett är det ju inte så konstigt att många på forumet bor i Sthlm... Om någon basunerar ut att Rolex är guds gåva till universum så får man väl göra det - det betyder inte att jag måste hålla med - det är ju inte Kina vi bor i.

I stället för att klaga på "befintligt innehåll" så får man väl skapa det innehållet man vill se - vill man läsa om Citizen-klockor och dess GTG's i Pajala, ja då är det väl bara att skapa den tråden!

Men jag kan hålla med om att man inte behöver beefa mot TTT, det kan vi lägga bakom oss och i stället lägga energin på att se till att KS lever vidare och är ett skönt virtuellt ställe att hänga på
 

trumpetera

Panerai
JoberMan skrev:
Trumpetera skrev:
Det där med tråden om KS's öppnande som försvann, hade jag ingen koll på, men är det verkligen hela världen?
Det var jag som skrev den tråden, och nej det är inte hela världen. Vittnar väl mer om ett grumligt omföme att ta bort den. Jag har heller inga problem med vem som står som avsändare i deras mail.

Den här tråden startade jag för att kommentera en tråd på det andra forumet där några tråkiga personer gnisslade tänder över det här forumet.

Vad gäller tramset om Rolex så är det inte något nytt trams. Även det andra forumet har beskyllts för samma sak vid ett otal ggr tidigare och det har nog mer att göra med vissa personers agg mot märket än något annat.

Ett exempel
http://www.network54.com/Forum/594638/t ... E4kning---


Fair enough. Jag håller med om det grumlade omdömets möjliga inverkan.

Att det öht gnisslas tänder forumen emellan är synd, tycker jag. Båda har sina fördelar och charm.

Nu har jag lyckats hålla mig ifrån gräl och kastade handskar på båda forumen, så det är väl iofs lätt för mig att låta som Ban Ki Moon.....
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
För öppenhetens skull.
Här är ett snabbt utdrag ur statistiken som visar var besökarna befinner sig. Speglar Sverige ganska bra, med tanke på befolkningsmängder.
 

Bilagor

  • stat.png
    stat.png
    34.1 KB · Visningar: 203

hans

Petrus Kenicius
Re: Sv: Vad händer på baksidan då?

daviden skrev:
För öppenhetens skull.
Här är ett snabbt utdrag ur statistiken som visar var besökarna befinner sig. Speglar Sverige ganska bra, med tanke på befolkningsmängder.
Ser ju bra ut.
 
Topp