topboy skrev:
Och när du Yonsson säger att TTT styrs av två, så undrar jag om det är bättre än KS som styrs av 3 eller 4.
Jag tror du missar en grej här. Det jag syftade på var EXEMPELVIS att det står att man får mail från Tony när man får PM eller notifieringsmail från TTT. Det indikerar för mig att forumet inte är medlemmarnas, utan ägarnas, vilket för mig skapar en väldigt underlig stämning som jag aldrig sett på något annat forum. Och tro mig, jag hänger inte bara på KS.
En annan grej är det här med fjäsket. KS har uppenbarligen en hel del träffar, där medlemmar träffas och har väl haft det även innan KS startades? Det har lett till att framför allt stockholmarna känner varandra på ett personligt plan. När man först blir medlem på KS, kan detta säkert tolkas som att KS är klubben för inbördes beundran, där man måste bo i Stockholm, äga Rolex och äta kallskuret, samt fjäska för drivarna för att få vara med i klubben.
Om man är lite mer storsint, så ser man det för vad det verkligen är, nämligen att det finns ett gäng personer som genom forumet lärt känna varandra på ett personligt plan. Det innebär inte att man måste äta kallskuret och bo i Stockholm för att bli en del av KS. Jag kommer med största sannolikhet aldrig att gå på en GTG, vare sig i Stockholm eller i GBG, men jag känner ändå att jag har här att göra. Inte för att jag gillar kallskuret, eller för att jag idoliserar drivarna, utan för att jag gillar klockor. Klocksnack kretsar kring klockor och medlemmarna, inte ägarna.