• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Citerar Chatras ovanför "Jobbar med försäljning inom vin&sprit-branchen", dock för staten. Detta vid sidan om juridikstudier.

Har jobbat i försvaret (dock inte det svenska), som personlig assistent, reklam-utdelare, bagare, HLR-instruktör, fotograf (egen företagare), lagerpersonal, och idrottslärare i grundskola och gymnasiet.
Sedan i början av 2013 jobbar jag som statlig-anställd på en behandlingsavdelning, där man behandlar olika sorts beroende (men inte klock-relaterande än...) ;-)

Behöver jag ens nämna vad jag gör? Internationell terrorist och koranvetare.

Jag vet inte, men är det där så kul? På två dagar har en mängd människor fått sätt livet till i Ryssland för att terrorister vill begränsa vår frihet. Skulle vi titta tillbaka de senaste 30 åren är antalet döda skyhögt och vår frihet har begränsats.

Jag antar att du försöker vara rolig. Men hos mig går det inte hem. Skulle vi på KS acceptera Hitler som avatar? Pol Pot? Ska man skämta om terrorism och terrorister får man ha väldigt begåvade skämt. Det ser jag inte här. Jag ber dig byta avatar och lägga ned skämten om massmord.

Där ser man... Sliter byxtyget på den stolen just nu. :angel:

/M
Så charmant men du kanske får en stilla natt utan gränsare och utan dumma slagningar och utan vuttar osv. Sen hoppas jag att du har förmånen att arbeta med ngn duktig och trevlig hl, kanske tom med ngn jag känner.

Jag vet inte, men är det där så kul? På två dagar har en mängd människor fått sätt livet till i Ryssland för att terrorister vill begränsa vår frihet. Skulle vi titta tillbaka de senaste 30 åren är antalet döda skyhögt och vår frihet har begränsats.

Jag antar att du försöker vara rolig. Men hos mig går det inte hem. Skulle vi på KS acceptera Hitler som avatar? Pol Pot? Ska man skämta om terrorism och terrorister får man ha väldigt begåvade skämt. Det ser jag inte här. Jag ber dig byta avatar och lägga ned skämten om massmord.

Too soon?
Jag vet inte om jag skämtar om massmord. Var läste du det?
Det är tur att vi har frihet i Sverige, där vi får välja den avatar vi vill. Och det tror jag man kan göra i utländska klockforum också. Eller?

När vi ändå är inne på ämnet så har jag börjat med en del B2B-försäljning parallellt med min position som Data-apa.

Too soon?
Jag vet inte om jag skämtar om massmord. Var läste du det?
Det är tur att vi har frihet i Sverige, där vi får välja den avatar vi vill. Och det tror jag man kan göra i utländska klockforum också. Eller?

Men seriöst..? Ser du inget problem? I sak: "Behöver jag ens nämna vad jag gör? Internationell terrorist" Det är att skämta om massmord. Vad gäller internationella forum skulle det på flera av dem inte accepteras en dag. Vad det nu har med saken att göra?

Men seriöst..? Ser du inget problem? I sak: "Behöver jag ens nämna vad jag gör? Internationell terrorist" Det är att skämta om massmord. Vad gäller internationella forum skulle det på flera av dem inte accepteras en dag. Vad det nu har med saken att göra?

Men snälla Sond, tillåt mig att småle. Inte har väl jag på något sätt förespråkat massmord? Det är uppenbart att jag får sätta gubbarna i arbete i Tora Bora-grottorna nu. Vi behöver bättre PR!

Ingen har väl någonsin klagat på att Guevara används här som avatar? :) (Jag har missat om du klagat på det).

Ännu en som inte ser något problem..? Till mina barn brukar jag säga att bara för att någon annan kastade en sten genom fönstret innebär inte det att det är tillåtet. Du ansvarar själv för dina handlingar. Hur tänker du kring det?

Vad gäller Che är det historiska synder. Svårt att nu radera bort det. Inget jag gillar. Däremot skulle jag tycka det var ett misstag av gigantiska proportioner om dagens terrorister skulle få samma kultstatus. Historiska misstag ska inte legitimera dagens.

Ännu en som inte ser något problem..? Till mina barn brukar jag säga att bara för att någon annan kastade en sten genom fönstret innebär inte det att det är tillåtet. Då ansvarar själv för dina handlingar. Hur tänker du kring det?

Vad gäller Che är det historiska synder. Svårt att nu radera bort det. Inget jag gillar. Däremot skulle jag tycka det var ett misstag av gigantiska proportioner om dagens terrorister skulle få samma kultstatus. Historiska misstag ska inte legitimera dagens.

Jag ser inte att en det ena är värre än det andra nej, jag menar att det är samma sak. Jag undrar varför det är OK med Guevara men inte Mr. Taliban?
Jag önskar personligen att man inte använde någondera terrorist som avatar, men jag stör mig mycket på att man spottar på den ene men samtidigt inte reagerar på en annan terrorist för att denna uppnått någon form av kultstatus. Det om något är väl ett stort tankefel?

Talibaner är ajaj och Guevara är pop-art they say.

Ännu en som inte ser något problem..? Till mina barn brukar jag säga att bara för att någon annan kastade en sten genom fönstret innebär inte det att det är tillåtet. Då ansvarar själv för dina handlingar. Hur tänker du kring det?

Jag och Babanker är två random snubbar som pratar om klockor. På ett klockforum. Jag tror att risken för mytologisering och personkult kring Mulla Omar är tämligen liten. Tycker jag att terrorism är hemskt? Ja. Vem gör inte det? Sparka inte in öppna dörrar är du snäll. Hur som helst kommer jag inte att byta avatar bara för att du blir kränkt eller förfärad, eller vad det nu är du känner.

Jag och Babanker är två random snubbar som pratar om klockor. På ett klockforum. Jag tror att risken för mytologisering och personkult kring Mulla Omar är tämligen liten. Tycker jag att terrorism är hemskt? Ja. Vem gör inte det? Sparka inte in öppna dörrar är du snäll. Hur som helst kommer jag inte att byta avatar bara för att du blir kränkt eller förfärad, eller vad det nu är du känner.

Det är ditt val att behålla nick och avatar men då inser du förhoppningsvis dess betydelse. Du får därmed också acceptera det förakt som många känner inför ditt val.

Ingen skugga på just dig, men har man inga problem så skaffar man sig det, antar jag...

Helt sant, men varför provocera med något så osmakligt? Det är ju ett klockforum, vi förväntas huvudsakligen diskutera klockor utan att provocera varann - annat än om klockor förstås :)

Edit: Jag är jurist.

Tillbaka
Topp