• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad har ni för yrke?

Nybyggnad / tillbyggnad villor ,även lite kontor o så...- allt som dyker upp !

Nu är du googlad!;) spännande projekt på bloggen. Gillade radhusen Limhamn!

Här görs det bara enstaka villor, en för närvarande annars mycket om och tillbyggnad av kontor och skolor. En del nyproduktion av före bostadshus har det blivit den sista tiden med:)

Inte IKKAB eller? Eller EKB?
Hade planer på att ge mig in i elbranschen tidigare men inte blivit något av det..

Såg för övrigt att jag inte skrivit i denna tråden..
Jobbar på ett stort företag med att sköta returlogistik, allt från processutveckling till att plocka fram avtal och supporta våra kunder och leverantörer globalt. Väldigt dynamiskt och intressant jobb.

Har en bekant som är nyutexad arkitekt. Ska tydligen vara närmast omöjligt att hitta en fast anställning i södra Sverige. Stämmer det?
Tror att jobben finns , det blir väl ofta projektanställning som blir ett fast jobb..
Finns en hel del på kommuner o så med , typ som bygglovshandläggare..

Nu är du googlad!;) spännande projekt på bloggen. Gillade radhusen Limhamn!

Här görs det bara enstaka villor, en för närvarande annars mycket om och tillbyggnad av kontor och skolor. En del nyproduktion av före bostadshus har det blivit den sista tiden med:)

Tack , samma stil här med , tyvärr kommer jag inte ut så ofta och ser dom färdigbyggda husen....

Studerar Systemutveckling.
Jobbar även som mjukvaruutvecklare (främst C# och .NET) inom Aerospace-industrin. :)

Inte IKKAB eller? Eller EKB?
Hade planer på att ge mig in i elbranschen tidigare men inte blivit något av det..

Såg för övrigt att jag inte skrivit i denna tråden..
Jobbar på ett stort företag med att sköta returlogistik, allt från processutveckling till att plocka fram avtal och supporta våra kunder och leverantörer globalt. Väldigt dynamiskt och intressant jobb.

Nej inte ikkab. BLM

Hur ser jobbmarknaden ut? lätt att få jobb?

Du fullständigt simmar i jobberbjudande, så även som nyutexad. Marknaden ser löjligt bra ut just nu, speciellt för civ.ing. Har gjort det ett tag nu, får se hur länge det håller i sig, men tror det blir ett bra tag framöver. Kompetensen behövs i alla brancher och det utbildas allt för få. Det är bara att tuta och köra! Vi har anställt flera från KY utbildningar, men där gäller det att ligga i topp och få rekommendationer från lärarna.

För övrigt så recenserade jag spel i ca 10 år fram tills i höst då jag bestämde mig för att sluta.

Du fullständigt simmar i jobberbjudande, så även som nyutexad. Marknaden ser löjligt bra ut just nu, speciellt för civ.ing. Har gjort det ett tag nu, får se hur länge det håller i sig, men tror det blir ett bra tag framöver. Kompetensen behövs i alla brancher och det utbildas allt för få. Det är bara att tuta och köra! Vi har anställt flera från KY utbildningar, men där gäller det att ligga i topp och få rekommendationer från lärarna.

För övrigt så recenserade jag spel i ca 10 år fram tills i höst då jag bestämde mig för att sluta.
Grett det låter ju lovande! Har du/dom du jobbar med hållit på med programmering sen dom typ var små ? Har själv bara gjort lite enklare hemsidor tidigare, så har inte så mycket kunskap i bagaget. Vart pluggade du?

Mina 3 bästa.vänner är i ehandelsbranchen som programmerare/projledare och kan intyga att.det är.extremt enkelt at få jobb.

Grett det låter ju lovande! Har du/dom du jobbar med hållit på med programmering sen dom typ var små ? Har själv bara gjort lite enklare hemsidor tidigare, så har inte så mycket kunskap i bagaget. Vart pluggade du?

Jag pluggade data på LTH, civ.ing utbildning. Den är ju lite tuffare, men vill du bara ha ett bra jobb hade jag inte tvekat att ta en KY utbildning på 1.5år. Själv kunde jag ingen programmering innan jag började plugga, det snappade man upp hur fort som helst. Eller jo, kunde lite html sen innan, så man hade ju sett kod.

http://www.kyutbildningar.se/Systemutvecklare_YH_102349.htm

Do it, du har jobb samma sekund som du är klar.

Har varit i IT-branschen under i princip hela mitt yrkesliv. Testat på massa grejer. Första linjen-support, koordinator, gruppchef, konsult e-handel. Numera är jag vice konsultchef på ett större IT-företag där min avdelning sysslar med e-handel. Springer mycket i möten, jobbar strategiskt och har visst budgetansvar. Kan väl ibland önska att man haft ett mer spännande jobb...

Biodlare!
bin-rolig-bakgrund-419406.jpg

Måste finnas extrema summor pengar inom gebitet med tanke på din samling. ;)

Tillbaka
Topp