• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad heter din robotgräsklippare?

Farsan har lite problem med en gräsklippare han köpte begagnat. Den laddar bara i ett 10-tal sekunder sedan slutat den ladda. Startar man en klippning på maskinen så hinner den bara backa ut 10cm innan den dör.

När man ställer tillbaka maskinen i laddstationen igen så börjar den ladda men slutar sedan ladda efter ett fåtal sekunder igen. Någon som har en idé på vad det kan vara? Batteriet som behöver bytas?

Farsan har lite problem med en gräsklippare han köpte begagnat. Den laddar bara i ett 10-tal sekunder sedan slutat den ladda. Startar man en klippning på maskinen så hinner den bara backa ut 10cm innan den dör.

När man ställer tillbaka maskinen i laddstationen igen så börjar den ladda men slutar sedan ladda efter ett fåtal sekunder igen. Någon som har en idé på vad det kan vara? Batteriet som behöver bytas?
Hej,
Detta hände mig också.

Fick byta ut tornet på laddstationen samt ett nytt batteri till roboten sen funkade den fint igen.
Som tur va, så täckte försäkringen detta😊

Ska köpa robotgräsklippare till drygt 600kvm plan gräsyta och vill inte ha någon sladd. Tittat på Mova 600 som verkar vettigt och billig, någon som äger? Finns det någon annan modell jag bör titta på i samma prisklass?

Ska köpa robotgräsklippare till drygt 600kvm plan gräsyta och vill inte ha någon sladd. Tittat på Mova 600 som verkar vettigt och billig, någon som äger? Finns det någon annan modell jag bör titta på i samma prisklass?
Jag har deras Dreame A1 , och är sjukt nöjd men den kostar det dubbla.
Övertalade kollegan att köpa Mova 1000, och han är riktigt nöjd med den. klipper fint, bra app och lättnavigerad.

Lord mountbatten är en trotjänare och går under officiella namnet Husqvarna automover 430x och han jobbar hårt. Lord mountbatten fastnar i det minsta dike och det känns som han blir lite sur varje gång.. Jag lägger dock orimligt mycket tid på att undersöka om jag kan programmera in så att den kommer till mig när jag visslar men har ännu inte lyckats

Hämtade hem nya roboten igår. Inte installerat den ännu pga monsunregnet här hemma. Har inte hittat någon lämpligt namn ännu heller 🤔
Några bra förslag?

Musiktema - Vår heter Sir CutAlot, och robotdammsugaren Sir CleansAlot…

Tidigare har varit film-inspirerade, namn på dammsugaren har varit t.ex Jean-Claude Fann-Damm, och Grass Vader för klipparen.

Har en allt annat än plan tomt, men mkt nöjd med Mammotion Luba AWD

Hämtade hem nya roboten igår. Inte installerat den ännu pga monsunregnet här hemma. Har inte hittat någon lämpligt namn ännu heller 🤔
Några bra förslag?

Kör en Mammotion Luba vid namn Blixten. Vet inte om den är sådär sjukt snabb egentligen, men bra blir det!

Har en allt annat än plan tomt, men mkt nöjd med Mammotion Luba AWD
Glömde ju posta bilder på nya klipparen också 😳
Har ganska stora förhoppningar på min Mammotion Luba, 3000x. AWD:n ska tydligen vara riktigt bra?!
IMG_0055.jpeg
IMG_0054.jpeg

Vi kör en Dreame A1 PRO som heter Klippy.
Vi byggde ett litet garage till den också, får bifoga bild på det färdiga resultatet nästa gång.
IMG_5635.jpeg

Var tvungen att titta om vi döpt vår, den har några år på nacken nu.

Den heter tydligen,
1000014985.png
Har inget minne av historien bakom det namnet

Hann bli en liten testrunda idag. Relativt nöjd med placering av antennen (även om den troligtvis är provisorisk, har en tanke när pergola och altan är klar) fick även till den ganska bra parkering imho då den inte syns särkilt bra i vardagen och samtidigt står rätt så skyddad från väder och vind
IMG_0056.jpeg
IMG_0057.jpeg
IMG_0058.jpeg

Tillbaka
Topp