• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska man göra? PO vs PP

Vad ska jag göra?


  • Totala väljare
    101

par

Patek
2-Faktor
Jag har ett svårt val jag funderat på länge. Siktet var inställt på en Aquanaut när POn dök upp. Är extremt nöjd med den och trivs som fasen MEN jag kan inte sluta tänka på Aquanauten ändå. Är det flippsjukan som spökar eller ska man byta?
Givetvis får man lägga till en peng också. Klockorna är dessutom lite svåra att jämföra men om en ska in måste en bort:)

Vad tycker du?

aHU1TJl.jpg


VS

 

Galaxy

Rolex
Jag röstar PP, även om PO:n är en riktigt fräck uddafågel så känns PPn mer graalaktig (i alla fall för mig).
 
  • Like
Reactions: par

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Röstade på PP enbart för att jag inte gillar guldklockor. Mitt tips ör att du använder denna i någon månad till först så du inte gör något drastiskt. Du köpte den väl ny(?) så då är det väl en hel del pengar som ryker. Don't stress.
 
  • Like
Reactions: par

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sitt still i båten. PP är lite gubbigt, portur i guld är så fel att det är koolt. Nu när du väl har POn skulle jag njutit och slappnat av.

Allt har sin tid, ingen stress. Jag skyndar långsamt till min tunna och delikata guldbreguet.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag lär ju knappast lindra din flippsjuka men sålänge det ena alternativet är PP så finns det bara ett svar för mig:)
Men PO'n är en grym klocka det med så... "I second yonsson"


Sent from my iPad using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: par

Jens

Greedo
Tycker PO'n e jävligt fräck! Men om det är PP du vill ha så är väl svaret enkelt.
Är det en ny PP du är ute efter? Det är väl väntetid på dom isf?
Hör med Spencer, men klaga inte på din lön el höga klockpriser! Alla hans polare gnäller om det ;)

J
 

Marhoi

Friends of KS
Aquanauten är ju helt episk och jag är inget större fan av guld, ändå röstade jag på PO. Jag förstår hur svårt ditt val är...
 
  • Like
Reactions: par

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hade gärna haft Omegan. Men nånstans i bakhuvet känns ett malande tvivel: "Ok en stor snygg guldis. Men jag valde bort en PP. Gjorde jag rätt?". Som en wannabe-WIS måste jag säga att en PP ligger väldigt högt upp på prio-listan. Min röst går till vatten-nöten.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
PO:n är en lattjo udda fågel. Skulle ha svårt att skiljas från den. :)
PP:n däremot är ju, för mig, graal-ish.

Det svåra med det här valet är att du har två klockor som inte har ett skit med varann att göra.
Ingen mer gemensam nämnare än dig.

Äh, wtf.. Gå på PP. Du har tänkt tanken. Det är redan kört. :)
 

par

Patek
2-Faktor
PO:n är en lattjo udda fågel. Skulle ha svårt att skiljas från den. :)
PP:n däremot är ju, för mig, graal-ish.

Det svåra med det här valet är att du har två klockor som inte har ett skit med varann att göra.
Ingen mer gemensam nämnare än dig.


Det är samma tankegång jag har
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Behåll du POn ett tag till innan du byter. Betydligt jobbigare och framför allt ekonomiskt kärvare den dan du tröttnar på PPn, så försök skjuta den dagen så långt in i framtiden som du kan;)
 
  • Like
Reactions: par

Axiom

Panerai
2-Faktor
PO i guld är så udda och coolt men.. Patek är en annan liga för mig. Det kommer ju antagligen ta ett tag att nosa rätt på en pp ändå så då har du en del tid kvar att njuta av tackan!
Om det varit en PO i stål hade valet varit lättare dock.
 
  • Like
Reactions: par

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Röstade på PO, då den är fetare och snyggare, så ska du byta till PP så måste det bli guldnöt eller stål Nautilus :)
 
  • Like
Reactions: par

Genta

Cartier
Väldigt olika klockor så det kan vara värt att tänka igenom vad du letar efter. Men, är du beredd att hosta upp de pengarna på en klocka så blir du inte nöjd förrän det sitter en PP på armen. Eftersom du valde en guld-PO så är en roséguldsvattennöt kanske svaret?
 

Sond

Patek
Tänk på dina barn, på kommande generationer och allt däromkring..;) Även om jag gillar PO och tycker den i guld är lite lattjo på ett konstigt sätt så kan få saker slå en PP. Och just vattennöten tycker jag är deras lyckade vardagsklocka(eller vad man nu ska kalla nöten och Nautilus). Så för mig skulle valet vara enkelt. Mycket enkelt.

Det enda som jag personligen skulle se upp med är att inte få in en länk i budgeten. Jag personligen skulle uppleva klockan väldigt begränsad med gummi. Även om jag skulle vilja ha gummi också. Jag antar alltså att länken inte är gratis att köpa i efterhand.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Aquanauten är ju en fulländad klocka på alla sätt. POn... not so much. Klart du ska ha en PP alltså!
 
  • Like
Reactions: par

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Tänk på dina barn, på kommande generationer och allt däromkring..;) Även om jag gillar PO och tycker den i guld är lite lattjo på ett konstigt sätt så kan få saker slå en PP. Och just vattennöten tycker jag är deras lyckade vardagsklocka(eller vad man nu ska kalla nöten och Nautilus). Så för mig skulle valet vara enkelt. Mycket enkelt.

Det enda som jag personligen skulle se upp med är att inte få in en länk i budgeten. Jag personligen skulle uppleva klockan väldigt begränsad med gummi. Även om jag skulle vilja ha gummi också. Jag antar alltså att länken inte är gratis att köpa i efterhand.

Man skall inte ha länk på Aquanaut!!!
 
Topp