• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ska man göra? PO vs PP

Vad ska jag göra?


  • Totala väljare
    101

par

Patek
2-Faktor
Ska ha och ska ha..? Klart man ska ha..:) Ser ju helt kefft ut med gummi till kostym..;)

Nja, får tyvärr säga emot. Om det är något pp inte kan är det länkar. Sagt det tidigare men båda Aquanauten och Natilus länkar ser ut som något TH gjorde i sina sämsta dagar på 90-talet. Inte så imponerad av känslan i dem för den delen heller.

Gummi eller läder ska det vara på en PP
 

Icaras

Rolex
Svårt det här. PO:n känns mer Omega-lyx, Vattennöten känns mer PP-budget.
Tror ändå att man hade tröttnat på PO:n ganska fort och att PP:n smälter in vid fler tillfällen. Så min röst går till vattennöten :)!
 

Isodor

Audemars
Aquanaut, hands down i långa loppet. PO är fin och kul med under en viss gräns.

Sålde min bl.a för jag tyckte den var något för tjock.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Av dessa två, Patek. Men sitt still ett tag. Finns ju också annat att spendera sådana pengar på. Eller hur?

För min del, hellre Nautilus, eller ännu hellre skönt vintage Rolex.

A

Edit: en sak till. Är inte så förtjust i de där integrerade läder- eller gummiremmarna... Gillar den klassiska lösningen bättre... Men det är ju knappast den stora grejen.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
ähh, skippa den nya dussinpateken (som förvisso, gvs är riktigt snygg) och köp en 16618 typ Z-serie istället på länk. Vassare än POn på läder och dessutom har du länken som backup.
 
  • Like
Reactions: ZQT

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Du säger att siktet var inställt på en Aquanaut och man blir sällan nöjd långsiktigt av att köpa "något annat".

Gör om gör rätt, köp det du egentligen vill ha ;)

Lycka till par401!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tror inte du kommer ångra dig om du byter upp dig till Patrik Philip - men vänta tills efter Basel - kanske dyker upp något nytt spännande alternativ
 

Apansson

Torpare
Nej för bövelen! Behåll PO, den är så jäkla ovanlig, och den där ceragold-bezeln är typ det ballaste som finns i hela världen! Spar till en länk till den där rackaren också istället för att köpa en tråk-patek! Då har du omväxling och unik klocka som heter duga!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Två mycket olika klockor där kvaliteten inte kan jämföras.
PP om du har möjlighet…det är en keeper!
 

JesperO

Rolex
Klart du skall ha en PP men sitt still i båten en stund till, till du kommer på bättre tankar:
vattennöten är ju faktiskt rätt tråkig, slå till på en nautilus på en gång i så fall.
 

Sond

Patek
Intressant att PP delar länknivå med (äldre) Rolex. Jag har aldrig själv känt på en. Men, känslan i länken är underordnad behovet av något annat än gummi. Punkt..;)
 

jaqob

Omega
Vad pratar vi för prisskillnad? c24 antyder att de borde ligga relativt nära varandra?
Isåfall måste jag hålla med dem som säger att PP ändå är en lite annan liga...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nej för bövelen! Behåll PO, den är så jäkla ovanlig, och den där ceragold-bezeln är typ det ballaste som finns i hela världen! Spar till en länk till den där rackaren också istället för att köpa en tråk-patek! Då har du omväxling och unik klocka som heter duga!

Den dagen en begåvad person klassar en modern massproducerad Omega som.....Unik......höra av dig....

Ut med Omegan......strappa på PP:n.....
 
Topp