• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för cykel?

vonhall

Silver
Eftersom det verkar vara många här inne som cyklar så vore det intressant att veta vad ni sportar för cykel?

Sportar själv en CyclePro Spectrum i aluminium med Ultegra!

Gillar CyclePron:n väldigt mycket, men dessvärre så är den något för stor för mig! Därför så har jag sedan någon månad tillbaka införskaffat en Nishiki carbon cross. Som namnet antyder så är ramen i carbon och det är Ultegra/Dura acegrejer på den.


Här med 36:eek:rna på.
 
Triumph thruxton. Vad vinner jag? :)
DSC_0006_056.jpg
 
Har två st hopfällbara hojar bakpå husbilen. Tror att märket kan heta greenfield eller nåt sånt. Imponerar det??kom igen nu det är ju ändå två st vi snackar om!! Sex växlar på var är det dessutom...
 
Jag gör som yonsson, Think out of the box.
Skeppshulten trampar jag men min TR1 sportar jag :)

TR1.jpg


Edit:
Kanske skulle varit under vintagedelen eftersom den har veteranförsäkring, 678:- om året i helförsäkring :)
Varför är det inte samma sak med vintageklockor?
 
En nära släkting till mig driver en butik som specialiserar sig på racercyklar. PM:a mig om ni har några frågor eller dyl. kring ämnet så kan jag höra med honom
 
Till skillnad från Rolexar, så kan har jag inte särskilt mycket komponentkunskap om mina två cyklar. Jag cyklar på en femton år gammal - så kallad "citybike" - till och från jobbet. Duger utmärkt. Har fått nya däck och slangar från Clas Ohlson, samt nytt bakhjul från Biltema. Rengörs då och då...

Träningscykeln däremot är skojigare. Frågade några av mina vänner (som är betydligt mer pålästa och meriterade, med tävlingsbakgrund och nuvarande tävlande) om råd. De vet hur jag tränar (roar mig, skulle jag vilja påstå) och att cykling bara är en del av "paletten". Fick rådet att kolla in en så kallad "cyclocross", vilket jag gjorde. Fattade - enligt egen mening - ett förnuftigt beslut och gick på en relativt sett billig modell, men inte den billigaste. Handlade av rekommenderad säljare som hjälpte mig att hitta rätt i "geometrin" (säger man så?), så att den passar utmärkt för mig.

Till skillnad från landsvägshojjarna, så har den lite bredare däck (perfekt att ha den med till landet med långa sträckor på grus, samt att följa min kompis M - som tävlar i MTB - på träningsrundor), mekanisk skivbroms och lite mer kompakt ram. Väger några kilon mer än en landsvägshoj, men mindre än en MTB. Har såväl smala som lite bredare däck till den. Inga problem att köra långpass bortåt tio mil. Tillräckligt lättrullad och bra utväxlad för att orka hänga på M på landsväg, då han kör MTB och jag crossen. Och på tok för enkelt att köra ifrån min andra hälft, när vi ger oss ut på ett pass (hon cyklar på en hybrid).

Har haft otroligt kul under ett par tre hundra mil sedan jag köpte den i våras. Lite nyfrälst på cykel, kan man säga. Har blivit 2-3 pass per vecka under sommaren, från 60 minuter tempo till tre+ timmar långpass.

Inga bilder, dock.

A
 
Tusan vad många motionsfreaks vi har här på forumet :cool:, själv kör jag the Americkan style på cykel, en Beach Extreme! Går bra så länge man inte behöver cykla långt och sportar, men duger bra då man skall in till bolaget Hahahaha :rolleyes:


beach1_zps35a16d64.jpg

beach_zps7d75be6a.jpg
 
Kul att det var ett sådant cykelintresse här på forumet :)
Kom på att jag har min runt 20 åriga mtb kvar som jag funderar på att skaka liv i. Det är en Park pre pro 825 i stål med mestadels XT grejer på. Tyvärr så har dämparen som var Manitous första precis klappat i hop. Antar att det kan vara lite halvjobbigt att hitta någon som passar!

 
Tjena!

Jag byggde om precis en sådan Parkpre för några veckor sedan. Modern XTgrupp rakt igenom och en SID gaffel fram. Han hade iallafall 1-1/8 styrrör på sin och då finns det massor av gafflar att välja på.
 
Tjena!

Jag byggde om precis en sådan Parkpre för några veckor sedan. Modern XTgrupp rakt igenom och en SID gaffel fram. Han hade iallafall 1-1/8 styrrör på sin och då finns det massor av gafflar att välja på.

Kul att höra att det finns hopp om min gamla Park pre då :) Har för övrigt varit lite inne på att köra med stel framgaffel.
 
Tillbaka
Topp