• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad sportar ni för motorcykel?

mouqvist

Rolex
Kawasaki ZRX 1200 S för min del
(lånad bild)
image.jpg
 

Johan M

Cartier
Ducati har börjat gå ifrån torrkopplingar och på några modeller har de t o m vajerstyrda kopplingar istället för hydrauliska. I gengäld får man slipperclutch, traction control, ABS och annat godis. Jag skulle kunna tänka mig nya Monster 821 eller nya Hyperstrada. Och serviceintervallet är väl längre nu, både för normal service och för den stora med ventiler.

Fast fasiken var gött det är när man höra på mullrandet och skramlandet att det är en ducce på väg! Och servicekostnaderna har den positiva bieffekten att man inte blir lika fäst vid pengar ;) Min polare som ägt Honda brukade klaga över sina höga servicekostnader men jag ifrågasatte hur det kunde vara så jävla billigt, jag hade lagt ut de pengarna utan att blinka! ;)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Ducati har börjat gå ifrån torrkopplingar och på några modeller har de t o m vajerstyrda kopplingar istället för hydrauliska. I gengäld får man slipperclutch, traction control, ABS och annat godis. Jag skulle kunna tänka mig nya Monster 821 eller nya Hyperstrada. Och serviceintervallet är väl längre nu, både för normal service och för den stora med ventiler.

Fast fasiken var gött det är när man höra på mullrandet och skramlandet att det är en ducce på väg! Och servicekostnaderna har den positiva bieffekten att man inte blir lika fäst vid pengar ;) Min polare som ägt Honda brukade klaga över sina höga servicekostnader men jag ifrågasatte hur det kunde vara så jävla billigt, jag hade lagt ut de pengarna utan att blinka! ;)

Service är inte värre än för andra märken nuförtiden. Dock rätt dyr i Stockholm, så jag skeppar hojarna till Arboga för det jag inte gör själv. Service på min Speedmaster är värre än ducceservicen ;-)
 

Pope

Cartier
Många hörliga hojar.

Var på god väg att bli med gammal Honda CB750 i hyfsat skick före sommaren. Snubben ångrade sig och jag köpte trummaskiner och synthar för stålarna. :)

Blir nog en Yamaha XT/SR500 till nästa säsong. Bus-hoj till småvägarna.
 

Pope

Cartier
Många hörliga hojar.

Var på god väg att bli med gammal Honda CB750 i hyfsat skick före sommaren. Snubben ångrade sig och jag köpte trummaskiner och synthar för stålarna. :)

Blir nog en Yamaha XT/SR500 till nästa säsong. Bus-hoj till småvägarna.

PS. Brukade köra BMW R69s 1964 i nyskick.......
 

par

Patek
2-Faktor
Fantasktiska hojjar.
Vilken gillade du bäst?
Jag funderar själv på en 1000rr
R6, nja....


K5an var fantastiskt med tanken på vad som fanns då, riktigt jäkla kapabel och grym motor för sin tid.

R1an var mkt komfort för att vara sporthoj

S1000rr var sportig om man jämför mot R1a, fortfarande inte klass med vissa italienare gällande sportighet i tex chassi som jag upplevde "hårdare". Den blev väldigt bra ihop med tillvalen man tog. SKa du ha den så måste du ha abs, antispinn och quickshift. Förhöjer upplevelsen rejält och hojen blev jäkligt lätt och kul att leva med.
 
Har haft ett par hojar genom åren, men det som för tillfället står i garaget är en SV650S
Blir inte mycket kört tyvärr..
image.jpg


Förra bågen var en XT660
image.jpg


Dessförinnan hade jag en liten sukka 500. Det var också första hojjen.
image.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har haft ca 20 st. crossar (mest Honda CR 125), 3 st. R1: or (-98, -00 och -04, en Blade 1000 -99, en Gixxer 1000 -03 och säkert något annat som jag glömt. Har dock lagt bågarna på hyllan men drömmer om en sporthoj av senaste slag med turbokonvertering.
 
Topp